Avatar billede eirene Nybegynder
25. december 2009 - 11:54 Der er 19 kommentarer

usb-drev forsvundet

Sidder her ved en computer hvor nogen har pillet ved reg-databasen og efterfølgende er usb-drev så forsvundet. Det vil sige computeren kan godt genkende enheden men tildeler ikke drev-bogstav. Selvom man gennemtvinger med diskhåndtering kan den stadig ikke vise drevet.

Nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2009 - 12:21 #1
Systemgendannelse burde løse problemet.
Start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.
25. december 2009 - 12:28 #2
Enhedshåndteringen - find USB enheder - Fjern - Genstart og lad (XP, Vista, Win7, ???) lægge nye driver ind ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 12:50 #3
#2 løser ofte problemet men? hvis der er pillet ved regedit så er  #1 den bedste løsning.
Avatar billede eirene Nybegynder
25. december 2009 - 21:01 #4
Det er xp og systemgendannelsen er åbenbart blevet brugt så mange gange at den ikke går så lang tid tilbage...

Prøver dog lige den ældste alligevel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 21:11 #5
Hvad med at sætte cdén i og skriv sfc /scannow i kør husk der er mellemrum melem c og /
Avatar billede eirene Nybegynder
25. december 2009 - 21:18 #6
hvilken cd?
Windows?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2009 - 21:22 #7
Så er der også den mulighed at du starter op fra cd første install gå videre så kommer fryk f8 for at aceptere hvis der så er 3 muligheder 1 instal nu  2 tryk r for reparer  3 tryk l for slet så trykker du på r du får mulighed for at fortæette eller esc. det er ikke alle cdér der har det med det eneste du taber er service pakke 3 hvis den ikke er med på cdén alle dine programmer forbliver intakte!
Avatar billede eirene Nybegynder
25. december 2009 - 21:25 #8
Nu har jeg kørt systemgendannelsen. Det gjorde ikke den store forskel. Det sjove er at der på skrivebordet ligger en genvej til usb-nøglen med F: og når jeg så navngiver det drev til F: i diskhåndteringen kan jeg godt bruge den genvej. Men jeg kan ikke se drevet i "Denne computer" og den "popper heller ikke op med indholdet af nøglen som den normalt gør når man sætter noget i usb-porten.
Avatar billede eirene Nybegynder
25. december 2009 - 21:30 #9
i enhedshåndteringen står der "brugerstyrede inputenheder" herunder ligger der 2 usb-brugerstyret inputenhed.

Længere nede ligger der USB-controllere og der ligger en hel masse. USB-lagerenhed, 5 USB-rodhub, 4 VIA rev 5 ellere nyere USB-universel værtscontroller og en VIA USB-udvidet værtscontroller.

På nogle af disse sider mus og tastatur, dem har vi prøvet at fjerne og de kommer fint igen...

Så hvad skal jeg fjerne?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 09:05 #10
Du har vel ikke brugt alle 26 drevbogstaver??
og en genvej til en usb enhed på skrivebordet er ingen god ide hvis den ikke sidder der permanent !
Avatar billede eirene Nybegynder
26. december 2009 - 19:47 #11
Nej der er kun brugt c, d og e.
Og det har jo ingen betydning om den genvej er der eller ej, det er jo ikke det der gør at computeren ikke har forbindelse til usb-enheden. Jeg må prøve en repair når jeg får fat på en windows cd.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 19:57 #12
Det med USB på skrivebord var en sidebemærkning! hvis du fjerner det sætter en anden enhed i og igen insætter den passer den ikke mere USB er dynamisk.
Avatar billede eirene Nybegynder
22. juli 2011 - 10:50 #13
Mangler et svar jeg kan tildele point.
22. juli 2011 - 11:05 #14
Ping...

Fra mig ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juli 2011 - 11:28 #15
Vil hellere have at vide hvad der hjalp?
ellers kan alle og en hver jo bare smide et svar:-(
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2011 - 12:10 #16
Enig med poko1. Det aller vigtigste er jo hvilken løsning der hjalp dig. Ellers bliver det en gætte konkurrence.
Avatar billede eirene Nybegynder
22. juli 2011 - 16:29 #17
Undskyld men det er så længe siden, så jeg kan simpelthen ikke huske det. Måske var der ikke noget af det der hjalp, men syntes I skulle have point for forsøget. Så I må dele.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2011 - 08:14 #18
Det var ærgerligt, men her er svar så.
ping
Avatar billede eirene Nybegynder
23. juli 2011 - 15:20 #19
Poko vil du også have del i point?