Avatar billede 4nto Nybegynder
24. december 2009 - 15:36 Der er 9 kommentarer

Valg af ny bærbar

Hej. Jeg sidder og kigger på denne bærbar.
http://www.kobaltcomputers.co.uk/g860_overview.php
Hvad synes i om den? :) kom evt med kommentarer, om hvad i synes der skal sidde i den :) (Altså de valgmuligheder der er for at upgrade den)
Avatar billede 4nto Nybegynder
24. december 2009 - 15:39 #1
*ADD* Gå ind under "Customise" i nederste venstre hjørne af billedet for at komme ind til valget af hardware :)
Avatar billede KHolmgaard Nybegynder
24. december 2009 - 21:57 #2
Det kommer an på hvad du skal bruge den til...

Hvis du kun skal bruge den til at spille på så skal du have en 17"
Hvis du skal bruge den til lidt af hvert så køb en 15"
Hvis det kun er skole ting/skrive ting og hvor du skal have den med rundt så køb en 10"

Tro mig jeg har en 17" og bruger den til lidt af hvert, når jeg har den med rundt så syntes jeg at den er alt for upraktisk.
Avatar billede 4nto Nybegynder
28. december 2009 - 18:52 #3
Sorry.. Glemte at skrive at jeg havde regnet med at skulle bruge den til gaming her hjemme, hvor jeg bare sætter skærm, tastatur osv til og bruger den som en stationær maskine.. samtidig skal jeg bruge den til uddannelse, og derfor køber jeg en bærbar og ikke en stationær. :)
Avatar billede puno Nybegynder
30. december 2009 - 14:59 #4
hej overvejede også at købe en kobalt da jeg skulle have ny bærbar.

syntes 15 tommer er den bedste størgelse til bærbar har selv og har ingen problemer med at spille på den.

hardware:
jeg ville smide 4GB ram i, og måske en større harddisk alt efter hvad du vil ha på den. men vær sikker på at der er en 7200rpm harddisk og ikke en 5400rpm da det ville gøre computeren langsommere til mange ting
Avatar billede 4nto Nybegynder
31. december 2009 - 17:19 #5
Jeg har ikke brug for større harddisk :) Men 4gb ram havde jeg også regnet med :) Men mener I at jeg skal tage en stærkere cpu end den lille der? :)
Avatar billede puno Nybegynder
01. januar 2010 - 11:29 #6
nej slet ikke for på det tidspunkt hvor du skal have større processer end den der skal du alligevel have et bedere grafikkort.

hvis jeg skulle købe den have jeg købt den med den lille cpu
Avatar billede 4nto Nybegynder
01. januar 2010 - 21:39 #7
Ok :) Hvor kraftigt er det grafikkort egentlig? Er det stærkere end mit nuværende til stationæren?: Nvidia Geforce 8600 GT

Vil bærbaren i det hele taget være bedre/hurtigere end min stationære?

Min stationær:
AMD 64 Athlon x 2 2,5Ghz
4 GB ram
Win xp 32 bit
Nvidia Geforce 8600 GT

- Synes du/I forresten at jeg skal opgradere lydkortet i bærbaren til det dyrere? Hvorfor/Hvorfor ikke
Avatar billede puno Nybegynder
02. januar 2010 - 10:24 #8
ja grafik kortet er meget bedere end dit 8600 og bærbaren b
bliver også bedere end din stationære.procecceren har over dobbelt så mange ghz. og grafikkortet er meget bederer.

ved ikke lige med hensyn til lydkort det kommer meget an på hvad for et anlæg du har. jeg ville opkredere da jeg er sikker på at mit anlæg lan bruge det fuldt ud.
Avatar billede 4nto Nybegynder
02. januar 2010 - 18:28 #9
ja ok, så gør jeg også det hvis jeg køber den :)