Avatar billede Tigerbite Nybegynder
23. december 2009 - 23:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTML/PHP - Upload af guitar tab

Hej.
Jeg har for nylig oprettet min egen guitar hjemmeside.
Jeg vil gerne have en "Tabs" side, hvor folk kan gå ind og "Submitte" deres egne tabs.
Tag f.eks "Ultimate-guitar.com".
Der kan man logge ind, submit tab, give tabben et navn, skrive tabben ned, og derefter uploade den så folk kan gå ind og se den.
Hvordan kan jeg lave det på min side?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2009 - 00:03 #1
Det er næppe et system der findes færdiglavet, og lige til at bruge, så du skal nok lave det selv.
Hvis du har erfaring med PHP og javascript er jeg sikker på at folk her inde gerne vil hjælpe dig på vej, men der er ikke nogen der lavet et helt system gratis.
Hvis du vil betale for det kan du lægge det op under opgaver. Der er altid en venlig sjæl der, mod kontant afregning ved kasse et, vil hjælpe med at lave den slags ting.
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
24. december 2009 - 00:14 #2
Okay.
Men jeg har ingen erfaring i at KODE PHP og javascript.
Jeg kan måske få lidt hjælp til at kode en "form" hvor man kan skrive

*Title
*Text
*Author

og så en submit knap?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2009 - 00:32 #3
Gerne :)
Oftest vil du bruge noget i stil med dette:

<form id="guitartabs" name="guitartabs" method="post" action="tabs.php"> <!-- Formular ved navn guitartabs som post'er afsted til siden taps.php -->
<table> <!-- Tabel til at holde det hele på plads i lige rækker -->
  <tr>
    <td scope="col"><label for="title">Title:</label></td> <!-- Akkompagnerende text til title-indtastningsfeltet -->
    <td scope="col"><input type="text" name="title" id="title" /></td> <!-- Indtastningsfeltet title -->
  </tr>
  <tr>
    <td><label for="text">Text:</label></td>
    <td><textarea name="text" id="text"></textarea></td> <!-- Flerlinjes indastningsfelt til teksten -->
  </tr>
  <tr>
    <td><label for="author">Author:</label></td>
    <td><input type="text" name="author" id="author" /></td>
  </tr>
</table>
</form>
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2009 - 00:33 #4
Hov, glemte submit-knappen:

(...)
<input type="submit" name="submit" id="submit" value="Submit" />
</form>
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
24. december 2009 - 00:42 #5
Fedt. Ved du så hvordan jeg gør sådan at når jeg trykker "Submit", så kommer Titlen ud på en side, så når man trykker på titlen kommer man ind og kan læse siden man lige har skrevet med Titel, text og author? :)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2009 - 11:04 #6
Hvis vi ser på det ovenfra:

Bruger -> Webserver -> Ventetid -> Webserver -> Bruger

Som jeg prøver at illustrere med min tegning ovenfor, er der, fra brugeren indsender sit materiale, et stykke ventetid, før brugeren igen beder om at lov til at se materialet.

I dette tidsrum skal dataene opholde sig et sted, være det en fil, en database eller noget helt tredje. Selve denne opbevaring, og senere fremhentning igen, er den mest besværlige del af et sådant script, som det du efterspørger.

Eftersom koden er besværlig at lave, er det ikke noget jeg har mod på at gøre herinde. Havde du derimod selv kunnet PHP havde jeg kunne have hjulpet dig på vej. Den bedste måde at finde noget der virker for dig, er ved enten at betale dig ud af det, eller ved at lede rundt på nettet.
Avatar billede Tigerbite Nybegynder
24. december 2009 - 14:03 #7
Mange tak for din hjælp kimsey0. Du har været en stor hjælp :-)