Avatar billede newbie.dk Praktikant
23. december 2009 - 17:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af D-Link DIR 655 sammen med anden router

Jeg har problemer med at få overstående router til at virke sammen med den router jeg har fået leveret fra TDC.

Routeren fra TDC deler forbindelsen rundt i huset til 3 maskiner, og der er så en ledig port hvor jeg gerne vil have 655'eren tilsluttet. Meningen er at alle maskiner på netværket skal kunne se hinanden.

Maskinerne tilsluttet direkte til TDC-routeren får IP adresser der hedder noget med 192.168.1.xxx, og de kan alle se hinanden. Gateway er her 192.168.1.1.
Når jeg tilslutter 655'eren til TDC routeren får man IP adresser der hedder noget med 192.168.0.xxx som er standard.

Jeg har prøvet mig lidt frem. Jeg har ændret 655'eren IP til 192.168.1.50, hvor den så gerne skulle fordele IP'er fra 192.168.1.100 til 192.168.1.199 via DHCP. Det virkede ikke. Jeg har også prøvet at slå DHCP fra og give maskinen en fast IP, men uden held.

Jeg kan ikke slippe for at bruge routeren fra TDC.

Det er WD Live jeg gerne vil have tilsluttet trådløst.

Har i nogle forslag til hvad jeg så skal gøre?
Avatar billede osigaard Nybegynder
23. december 2009 - 18:20 #1
Du skal forbinde således:
LAN port på TDC-router til LAN-port på 655'eren, DHCP skal være slået fra på 655'eren.  Nu virker 655'eren kun som AP, alt vedrørende DHCP sker fra  TDC-router.
Avatar billede osigaard Nybegynder
23. december 2009 - 18:27 #2
Med ovenstående konfiguration virker 655'eren som Antenne for det trådløse, altså som at trådløs antenne på TDC-router, endvidere kan 655'eren fungere som ekstra swits
Avatar billede newbie.dk Praktikant
24. december 2009 - 00:06 #3
Perfekt, det virkede, mange tak. Ligger du et svar.
Avatar billede osigaard Nybegynder
24. december 2009 - 01:32 #4
Svaret er så her :-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
01. januar 2010 - 02:12 #5