Avatar billede louis4 Nybegynder
23. december 2009 - 16:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sætte printer op til kun sort/hvid

Hej

Jeg har arvet en gammel printer/scanner ting. Den hedder Epson Stylius CX5400.
Printeren er løbet tør for blæk, så jeg skal købe noget nyt. Den er med farver, hvilket der jo som sådan ikke er noget galt i. Problemer er, at jeg kun har brug for at printe sort.
Det jeg vil spørge om er: Om jeg behøver at købe farvepatroner, eller om jeg kan nøjes med at købe en sort patron, og så fortælle printeren at jeg gerne vil printe i sort.

Lige nu siger printeren, når jeg tænder den, at den mangler alle mulige farvepatroner og sort hvid. Så jeg er i tvivl om, den kan finde ud af det, hvis den sorte virker, men farvepatronerne er tomme.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2009 - 16:59 #1
Der er jo ingen tvivl om der skal være patroner i printeren. Den burde printe hvis de er monteret, men kender ikke Epson på det punkt. Bruger selv en hp der godt kan selvom farverne er væk/tørret ud. Under alle omstændigheder skal du ind i printerens toolboks og sætte den til at printe i greyscale, for at kontrollere det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. december 2009 - 00:22 #2
For de fleste printere gælder det, at hvis printeren har detekteret, at en blækpatron er tom, vil den ikke printe. Heller ikke selv om det er blå der mangler, og man ønsker at printe sort.

På enkelte printere vil det virke - men det er primært dem med flerfarve patroner...
Avatar billede louis4 Nybegynder
24. december 2009 - 00:43 #3
Ole.madsen.
Jeg tror min printer er af den type, der intet vil før den er sikker på at der fuld farve i alle patroner (1 sort + 3 forskellige farver). Hvem fanden har designet den mekanisme...måske dem der gerne vil sælge farver, også selvom vi aldring bruger den farve, og den så bare tører ud. Suk.

Så tror jeg sgu jeg smider den printer ud igen. Jeg gider ikke købe nye farver til alle, eller at fylde dem alle sammen op med fyld-selv sæt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2009 - 13:44 #4
Ja det kan godt blive en bekostelig affære at købe et komplet sæt patroner/farver, for så at finde ud af at skidtet ikke fungerer ordenligt alligevel.
Avatar billede louis4 Nybegynder
26. december 2009 - 20:56 #5
Allright. Tak for svar.

Hvis du vil have point, må du smide et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2009 - 21:52 #6
Svar kommer her. Fortsat god jul.
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 22:27 #7
har en epson c44  den kører med separeat sort patron  og en patron til de andre farver  så vis den i k har mere til afrverne kan den godt printe ud i kun sort fra den seperate sort patron

prøv evt at køb her  har selv købt her til min c44  en sort den printede ca 50 sider der var rimelig tæt skreven for at prøve om det nu var et ok produkt

http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=products_all&disp_order=3&page=22
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 22:34 #8
og fragten udgjorde 20 kroner så godt som jeg husker ca 1 år siden jeg har købt
Avatar billede omer1345 Nybegynder
01. september 2012 - 22:49 #9
Hej...prøv at gå ind i printeregenskabet og vælge gråtoneudskrift.

den printer kun i sort på min printer når jeg vælger den.

Men er ikke sikker på om det vil virke hvis den er løbet tør for en af farverne.

men det et forsøg værd.

MVH ömer