Avatar billede maximuss1001 Nybegynder
23. december 2009 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 Home Premium OEM

Hej,

Mine forældre har lige være ude og købe en ny PC med Windows 7 Home Premuim OEM 64bit. Mit problem er at jeg gerne vil installere 2 versioner af Windows på den. En til mine forældre og en til børnebørnene, desværre så følger der kun en recovery DVD med og ikke selve windows som installation og hvis vi skulle have en Windows DVD med så skulle vi betale for en opgradering af windows og det er de naturligvis ikke interresseret i.
Så jeg ville høre om der er nogen der ved hvor jeg nemt kan DL en kopi af Windows 7 Home Premuim, 64bit og på dansk ?
Jeg har jo s/n, så det er kun selve DVD'en jeg mangler.

På forhånd tak!

Bjarne
Avatar billede Blandy Praktikant
23. december 2009 - 12:20 #1
Mener faktisk at du kan kontakte microsoft telefonisk i danmark, og få tilsendt en kopi af det styrersystem du har på din computer.

Du skal bare oplyse serie nr så vidt jeg ved.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2009 - 13:53 #2
Jeg tror der er noget du har misforstået du kan ikke køre 2 vindows installationer på samme partition!?? Dette er dog en sandhed med modifikationer d kaqn køre en dual boot men det kræver at du foreksempel først kører en tidligere XP Vista eller lignende eller at dulægger en fuld installation på et sekundært drev!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2009 - 15:00 #3
Blandy har ret.

Vi kan ikke henvise, uden at bryde reglerne, til download af Windows 7 Home Premium 64 bit!

Hvorfor ikke bare oprette en profil til børnebørnene?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2009 - 15:09 #4
Derfor gik jeg uden om det spørgsmål!
Avatar billede maximuss1001 Nybegynder
23. december 2009 - 20:47 #5
Jeg vil prøve at kontakte MS for at høre om jeg så ikke kan få en DVD tilsendt. Jeg har snakket med mine forældre om evt. at installere Linux til dem og så Win 7 til spil. Det var de meget åbne overfor, det er alligevel mig som kommer til at vedligeholde det ;)

Men hvilken Linux er bedst og nemmest at arbejde med til Hr og Fru. Danmark ?

Jeg har ikke sagt at jeg vil køre 2 windows på samme partition, så svært er det altså hellere ikke at lave 2 partitioner. Og man kan godt have 2 ens windows kørende, der findes et hav at værktøjer til at lave multi-boot. Jeg har selv 3 forskellige OS på min egen pc.

Bjarne
Avatar billede maximuss1001 Nybegynder
23. december 2009 - 20:48 #6
og hvad angår at oprette en profil løser jo ikke problemmerne med 117 forskellige spil etc. installeret. Uanset profil så ligger det jo på PC'en

Bjarne
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. december 2009 - 21:46 #7
Hvilke problemer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. december 2009 - 20:19 #8
???
Avatar billede maximuss1001 Nybegynder
19. september 2012 - 10:36 #9
Må vel hellere lukke denne tråd.

Jeg fik installeret 2 windows med recovery cd'en - jeg kan bare ikke huske hvordan nu :)