Avatar billede itpeter Nybegynder
22. december 2009 - 21:56 Der er 7 kommentarer

Gå uden om udbyders firewall?

Hej..

Jeg har internet igennem min boligforeingen hos CIRQUE vi har ikke fast ip og kan derfor ikke
benytte os af mange programmer samt steam.

De kan ikke åbne porte uden jeg køber en fast ip.

Jeg ønsker ikke at betale 250kr i oprettelse og 25kr pr/md

de siger at det er deres firewall der lukker for alle porte så ville høre om man på den ene
eller anden mådes kan gå udenom eller et eller andet smart?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2009 - 22:59 #1
Du kunne jo prøve!
I brug følgende dns server!
Avatar billede itpeter Nybegynder
22. december 2009 - 23:05 #2
Hej den bruger jeg allerede.. Men den virker ikke. torrent programmer virker heller ikke der bliver jeg vist med GUL status...
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2009 - 23:18 #3
Har du mulighed med en trådløs USB at finde et hotspot
Avatar billede itpeter Nybegynder
22. december 2009 - 23:21 #4
Er ikke så teknisk. kan du skærer det ud i pap? forstår ikke helt hvad du mener?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2009 - 23:31 #5
Det var bare en tanke mange steder er der offentlige hotspots for ex DSB og mange andre hvor man frit eller efter mindre betaling trådløst kan gå på nettet!men du kunne jo også måske få lov ved en i nærheden at bruge deres trådløse net når jeg får besøg af familie og venner får de min login
Avatar billede itpeter Nybegynder
22. december 2009 - 23:36 #6
Skal bruge mit eget net..
Avatar billede ksoren Nybegynder
22. december 2009 - 23:53 #7
Problemet er sikkert, at du ikke får en offentlig ip, men kun en privat, hvor du så deler én offentlig ip med mange. Det giver en del restriktioner mht opsætning af serverapplikationer.