Avatar billede swordcat Nybegynder
22. december 2009 - 18:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD - afspilning af region 1 dvder

Har lige fået en hel masse nye dvdfilm fra USA og de vil bare ikke spille på min relative nye DVD-afspiller fra Jamo.

Spørgsmål:
Kan I fortælle mig om jeg kan gøre mit Jamo A 102 HCS 5 homecinema kodefri? ...og hvordan?

På forhånd tak
Avatar billede Bodillen Nybegynder
22. december 2009 - 20:27 #1
Modellen, du navngiver, er højtalerne - der må være en DVD-afspiller med et andet nummer. Måske kan du finde noget her http://www.videohelp.com/dvdhacks?dvdplayer=jamo&hits=50
Avatar billede swordcat Nybegynder
23. december 2009 - 08:47 #2
Hovsa, det har du fuldstændig ret i.

DVD-afspilleren hedder: DMR 70

Tak for linket, kigger lige på det.
Avatar billede swordcat Nybegynder
23. december 2009 - 08:59 #3
Har nu prøvet Jamo DMR 60's regionsfri kode, da den lå tættest på min, men det virker desværre ikke. Hvad gør jeg så? Har selv søgt på nettet, men kan intet finde. Kan man egentlig ringe til Jamo og spørge dem?
Avatar billede justrace Novice
23. december 2009 - 11:00 #4
Det vil sikkert ikke virke da dvd-afspilleren er til PAL og de film er til NTSC: :)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
23. december 2009 - 11:30 #5
Du kan da prøve at ringe til forhandleren, normalt tager de ca 100 kr for at fjerne regionskoden.
PAL vs NTSC burde ikke betyde noget, hvis du har en fladskærm, det er kun hvis det er et gammelt TV, der ikke kan klare 60 Hz, det giver problemer.
Hvis du ikke kan få løst problemet med koderne er der jo den mulighed at fjerne dem fra filmene ved at kopiere dem på en pc, der findes flere programmer til det - jeg plejer at bruge AnyDVD og CloneDVD, men der findes også gratis programmer som DVD decrypter.
Avatar billede swordcat Nybegynder
18. januar 2010 - 14:43 #6
lukker...igen...
Avatar billede justrace Novice
18. januar 2010 - 15:02 #7
Selv tak, det var så lidt.