Avatar billede piopakk Nybegynder
22. december 2009 - 14:18 Der er 7 kommentarer

Mangler jeg strøm til mit Core i5 setup? ATX_12V_2X4

Hejsa,

Jeg crasher indimellem når jeg spiller Modern Warfare 2.
- Spillet går i sort og intet sker
- Spillet crasher til desktop, nogle gange med en directx fejlbesked nogle gange med spil exe fejl.

Ja det kan have noget med mine grafikkort drivere at gøre, men læser også at det kan skyldes manglende strøm på bundkortet..

Jeg har:
CPU: Core i5 750
Ram: 4GB DDR3
Bundkort: Gigabyte P55A-UD3
Grafikkort: Geforce 8800 GTX
PSU: Corsair HX520w
Intel stock CPU cooler

Mit spørgsmål:

På bundkortet er der et strømstik der hedder ATX_12V_2X4. På det stik har jeg kun udfyldt halvdelen, dvs. med en 2X2.
Hvornår ved jeg om der er behov for at udfylde den anden halvdel også?
Og er det et problem at jeg kun bruger en 2X2 og ikke en 2X4?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2009 - 14:35 #1
prøv at køre en stress test på din pc med det her program.
det er en 30 dages version og det vil sige du kan bruge den i 30 dage uden noget.

den øverste
http://www.passmark.com/download/bit_download.htm

det vil muligvis sladre hvis der er noget galt - testen tager ca 10 minutter

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2009 - 14:57 #2
http://www.tweak.dk/review/EVGA_GeForce_8800_GTX_KO_ACS3_Edition/626/1/1

jeg bruger ati 4870x2 kort der også driller ungerne når de spiller.
jeg mistænkte kortet for at være defekt fordi det stoppede uden varsel og uden meddelelse om nogen fejl - derfor testede jeg det med burnintest og fandt ud af det var driveren der ikke var god -den hed ati 9.11 og umidelbart efter kom den nye 9.12 der er litd bedre men den laver stadig stop fejl

mit er et dobbeltkort
Avatar billede piopakk Nybegynder
22. december 2009 - 15:14 #3
Hej igen,

Har nu kørt burnintest. Den viser ingen errors.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. december 2009 - 15:26 #4
Ang de strømstik til dit bundkort. Så sæt dem til hvis de ikke skal bruges andre steder. Der kan ikke komme overspænding i kredsen, og du bruger ikke mere strøm end det bundkortet og de andre komponenter har brug for. Bare for at udelukke mangel på strøm.

Men vil sige at en PSU på 520 Watt er altså ikke meget. dit grafikkort bruger nok mellem 150 - 200 Watt på tommen i sig selv. Så har du blæserer, cpu, bundkort, HDD, usb interfaces, ram.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2009 - 15:30 #5
så må du prøve med driveren - hvilket styresytem drejer det sig om

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

http://i48.tinypic.com/2rdxf15.jpg

m.v.h
Avatar billede piopakk Nybegynder
22. december 2009 - 15:48 #6
mener 520w bør være nok trods core i5 cpu. Kørte med samme PSU før core i5, men med samme grafikkort.

Kører win7 og har de nyeste nvidia drivers.
Avatar billede piopakk Nybegynder
31. december 2009 - 15:00 #7
blandy gider du svare, vil gerne give dig point.

Har blot sat 8pins strømstikket i bundkortet. Så er der i hvert fald nok power, skulle jeg en dag skifte til en mere krævende cpu