Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
22. december 2009 - 12:49 Der er 4 kommentarer

Ny server til lille virksomhed

Hej alle sammen.

Vi står og skal skifte vores Server ud, lige nu kører den som DHCP, den har AD, og exchange på. Den bruges altså som domæinen server.

Vi vil gerne have en hvor vi installere Exchange 2007 på, i fremtiden da vi så for muligheden for at have BCM,Bussiness Contact manager. Så spare vi en server der. :=)

Serveren skal helst have disse specs.
*2 TB Diskplads
*4 Core Cpu.
*6 GB Ram.
*1 Gbits Lan.

Håber vi kan finde noget der kan bruges :=)

Virksomheden er på 10 personer så det er ikke noget voldsomt.

Med venlig hilsen
Kristian Vesterskov
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. december 2009 - 15:26 #1
Hvorfor tager du ikke et kig på HP, DELL, FUJITSU side og finder en server som passer til jeres behov?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. december 2009 - 15:29 #2
f.eks en DELL™ PowerEdge™ T410.

Kan udbygges med alt det udstyr du ønsker. f.eks 4x 750GB HDD i RAID 5 så har du 3 diske til plads og den sidste som backup hvis en af dem skulle dø. det giver 2.1TB diskplads.

Og RAM der kan du vælge hva du vil. helt op til 48GB. og du kan smide 2 XEON CPU'er i den. så skulle den nok kunne klare det meste af jeres behov... og så får du 3års Next Business Day service på den eller 4 timer support om du vil...
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
24. december 2009 - 11:24 #3
Jeg var bare interesseret i om der var andre der vidste bedre end jeg selv.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
24. december 2009 - 13:44 #4
Er mit foreslag ikke det?