Avatar billede johannielsen Nybegynder
22. december 2009 - 11:41 Der er 7 kommentarer

Gamle programmer i Windows 7

Jeg har efter Windows 7 installation forsøgt at installere Pinnaccle 8 (video redigering), men jeg får at vide at "Mit operativ system ikke understøtter installationen". Diverse hjælpeprogrammer lader sig installere uden problemer.
Programmet er fem år gammelt, så jeg går ud fra at producenten blot vil forsøge at sælge mig version 14.

Kan det passe at Windows 7 ikke er bagudkompatibel?
Hvad kan man mon gøre??
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2009 - 11:51 #1
Jo win7 er bagud compatibel med mange programmer og hvis du kunde køre dem i vista??? kan du også få dem til at køre i win7 du skal i de tilfælde du prøver først køre dem compatibel ved at højre klikke på install exe filen gå i egenskaber  sætte flueben i kør som køre ned til du kommer til vista sp2 så går du ned i bunden sætter flueben i kør som admini strator ok. og prøv så!
Avatar billede justrace Novice
23. december 2009 - 00:45 #2
Altså 5 år gammelt software? Det skal du ikke regne med.

Nu kan hverken Pinacle eller Microsoft jo gardere sig helt mod at du har købt et program til XP og vil bruge det til 7. :)

Du kan sandsynligvis heller ikke tage lygtepærerne med fra din 5 år gamle Polo og sætte dem i den nye Passat. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2009 - 14:08 #3
Nu er det jo ikke sikkert at vi får svar! til# du kunde da godt tage din gamle radio med og den kunne da virke udemærket! jeg har da installeret utallige gamle programmer på min win7 adskillige Adobe APL's Starry night PSP7 Word2000 + mange flere!!
Avatar billede ibtonni Nybegynder
23. december 2009 - 14:31 #4
Hvilken version af win 7 - 32 eller 64 bit - ? Jeg har erfaret at man ikke kan køre ældre programmer på en win 7 home edition 64 bit, men godt på en 32 bit
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2009 - 14:41 #5
Jeg kører 64 Ultima en Engelsk ver sion som jeg har opgraqderet til Dansk fra update! det er jo sikkert alle programmer der kører i win7 men det er jo ikke uden grund at Microsoft har lavet den mulighed at man kan vælge kør som fx vista compatibel eller andre!
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2009 - 14:42 #6
der mangler IKKE før sikkert
Avatar billede giweo Juniormester
23. december 2009 - 16:08 #7