Avatar billede hanne-dk Nybegynder
22. december 2009 - 00:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lav en link ulæselig

Hejsa
Jeg skal give en del folk en link til en eksportfil som gennereres af en shop (dandomain)
Men linket hedder noget i stil med:

http://domænenavn.dk/admin/modules/importexport/export_v6.aspx?user=brugernavn&password=kodeord&exportid=1&delimiter=;&langid=26

Og jeg er jo lidt træt af at alle kan se mine koder til admin, så jeg håbede der var en lumsk måde hvorpå jeg kan gemme disse info men stadig have dem med, ellers kan linket ikke virke til admin eksport :-(

Nogen gode forslag?
Avatar billede store-morten Ekspert
22. december 2009 - 01:34 #1
Se her
http://kortlink.dk/
mvh Morten
Avatar billede store-morten Ekspert
22. december 2009 - 01:39 #2
BEMÆRK:
Vedvarende
De korte links, du laver, vil bestå til evig tid - de bliver ikke slettet. Selvfølgelig er det dog nødvendigt at tage forbehold for et systemnedbrud og andre tekniske problemer, der kan gøre de oprettede korte links utilgængelige i en periode.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2009 - 02:20 #3
Advarsel!
Brug ikke en linkforkorter til at fjerne brugernavn og kodeord.
For en hver med en lille smule forstand på http og browsere vil kunne se dem alligevel.
Den eneste løsning er, ikke at sende brugernavn og kodeord med.
Ja, det er svært. Du må nok have fat i administratoren af webstedet du linker til, gøre ham(/hende) opmærksom på hullet, og bede vedkommende om at lave en anden måde at linke til siden på.
Avatar billede store-morten Ekspert
22. december 2009 - 07:50 #4
Sorry, der var jeg for hurtig, se venligst bort fra mit forslag.

kimsey har ret. kortlink.dk skjule IKKE det oprindelige link. Det vises fulstændigt når sider er loadet.

Morten
Avatar billede thomas_b Nybegynder
30. december 2009 - 00:20 #5
Du kan lave en http request via et xml kald da dandomain har asp på deres servere...

Dette er ikke testet meeen noget i denne stil...

<%
set Req = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.6.0")
Req.open "GET", "http://domænenavn.dk/admin/modules/importexport/export_v6.aspx?user=brugernavn&password=kodeord&exportid=1&delimiter=;&langid=26", False
req.send

response.End()
%>
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 00:41 #6
#5, jep, det er nemlig løsningen.
Er desværre ikke i stand til at kode ASP(.net), så jeg kan ikke fortælle om din kode er korrekt, men MSXML2.ServerXMLHTTP-objektet er vist det man bruger til det. (I PHP havde jeg jo bare brugt gode gamle cURL :P )
Avatar billede store-morten Ekspert
31. januar 2010 - 00:08 #7
Hanne-dk
1.585 point ude?
Er det ikke tid til at lukke?
Bemærk: Brug ikke mit svar i ¤1
Avatar billede thomas_b Nybegynder
31. januar 2010 - 16:57 #8
Svar hvis det er det,...