Avatar billede mogenslj Nybegynder
21. december 2009 - 11:57 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Norton Ghost 10.0

Jeg har fået et sammenbrud på en pc, hvor der er lavet en ekstra partition, og hvor der er placeret et Ghost Image, som jeg kunne tænke mig at bruge nu i min situation.
Imidlertid sker der det, når jeg booter fra min diskette med Ghost start og kommer ind i Ghost, at så kan jeg kun se A-drevet. Der må være en indstilling af Ghost, som jeg har glemt; men hvad kan det være?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 12:04 #1
Kan du starte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede mogenslj Nybegynder
21. december 2009 - 12:15 #2
Nej, det kunne jeg ikke. Jeg har nu påbegyndt ny installation, men vil nok helst vende tilbage til min backup, hvis muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 12:22 #3
Har du harddisk der er sata? Kan måske være der ikke er drivere med på Ghost disketten, så det kan se harddisken.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
21. december 2009 - 12:35 #4
Nej, det er ikke en SATA disk! Men er der ikke en indstilling i Norton Ghost programmet, jeg kan ændre? Jeg har prøvet et par stykker uden held.
Eller kan der være noget, der skal tilføjes i startfilerne på disketten?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 12:51 #5
Brugte selv Ghost dengang jeg havde Win 98 Se. Kan desværre ikke huske 100% hvordan det virkede, da det er 7 år siden. Men som jeg husker, lagde jeg disketten i og bootede. Her skulle jeg så starte ghost op ved hjælp af en genvej på disketten. Når programmet var startet, skulle man bestemme om man ville oprette et nyt image eller ville indlæse et image. Ud fra dette blev man guidet ind i programmet til man kom ind til hvor image filen lå. På disketten lå de systemfiler (start diskette) der gjorde at det kunne køre i dos. Hvordan det virker i Ghost 10 ved jeg desværre ikke.Men det kan jo være når du får genindstalleret Windows og Ghost, du kan få adgang til dit Ghost image og få genindstalleret den.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 12:54 #6
Med hensyn til din startdiskette, så skulle den jo selv hente de systemfiler den skal bruge for at virke. Jeg havde også lidt bøvl med at finde ud af hvordan det virkede i starten.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
21. december 2009 - 14:43 #7
Nu har jeg tilendebragt nyinstallationen af Windows XP og fået alle opdateringer indsat. Det har selvfølgelig taget noget tid, men jeg tror, jeg lader det være ved det. Derfor ærgrer det mig dog, at jeg har glemt brugen af Ghost, som jeg tidligere havde meget glæde af. Så når jeg får tid tilovers, vil jeg prøve at arbejde videre med det.
Du skal have tak for din interesse og hav en god jul!
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2009 - 14:50 #8
Du har ikke lukket nogen af dine spørgsmål, som går helt
tilbage ti april 2005. Så der har været tid nok.
Det behøver du heller ikke i følge reglerne, du skal bare vide,
at mange brugere ikke acceptere den mangel på respekt for dem,
som forsøger at hjælpe. Og derfor skal du heller ikke forvente hjælp.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
21. december 2009 - 15:44 #9
Undskyld min klodsethed! Jeg vil omgående se, om jeg kan finde ud af at lukke dem.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2009 - 15:57 #10
Klogt træk:)
Avatar billede mogenslj Nybegynder
21. december 2009 - 16:53 #11
Hvordan gør jeg?
Jeg har forsøgt med at sætte flueben i feltet "Acceptér dette svar", og jeg har også klikket på "Var denne tråd nyttig for dig?".
Alligevel kan jeg ikke konstatere nogen ændring i mine indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 18:04 #12
Når du har sat flueben i accepter dette svar, skal du huske at tildele point til hjælperen. Er der nogle tråde der er helt døde må du selv lægge st svar ind som du så accepterer.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 18:18 #13
Vedr. #11 Du kan bede dem der har hjulpet dig (eller har forsøgt det) om svar. Men hvordan det gøres kan du se i FAQ:
http://www.eksperten.dk/faq