Avatar billede tobiha Nybegynder
21. december 2009 - 09:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

upload af ukendt antal billeder, samt tekst

Hej

Jeg sidder lige med et lille design spørgsmål. Jeg vil lave en side hvor man kan lave artikler a la på en blog hvor man kan placere billeder i teksten og man kan sætte lige så mange billede ind man vil. Hvordan strikker man det sammen rent design-mæssigt?

Skal man lave et tag i teksten hvor der skal være et billede og så uploade billederne efterfølgende eller er der en smartere måde?

Jeg kan ikke lige dreje min hjerne om det.

God Jul :)
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2009 - 10:02 #1
Avatar billede tobiha Nybegynder
21. december 2009 - 11:12 #2
#1 - jeg søger mere et svar på hvordan man vender og drejer den design-mæssigt, ikke et færdigt produkt. Ellers tak.
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2009 - 15:02 #3
i så fald forstår jeg ikke helt spørgsmålet - for at det giver mening at sætte design op er du nødt til at arbejde med wysiwyg og så skal billederne uploades først/undervejs hvorefter der benyttes html-kode til at styre visningen.
Avatar billede tobiha Nybegynder
21. december 2009 - 20:02 #4
ok - jeg mener ikke design som i styling af et website, men design af kodens bagved. Min fejl...
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2009 - 20:13 #5
Fordi du vil genopfinde den dybe tallerken eller?
Avatar billede tobiha Nybegynder
21. december 2009 - 20:21 #6
tja, træning.
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2009 - 20:34 #7
Så vil mit klart bedste bud være at kigge på koden fra de allerede eksisterende - udover den allerede nævnte vil tinymce.moxiecode.com være et godt forslag.
Avatar billede tobiha Nybegynder
21. december 2009 - 20:39 #8
tja...det skulle nu ikke have været noget så komplekst. Tror jeg prøver lidt selv.

Smid et svar for din hjælp...
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2009 - 21:39 #9
Som jeg tolker det er det du søger relativt kompleks - i hvert fald hvis det er noget der skal give en mening og skal kunne bruges.

Skal det være simpelt at lave (men besværligt at bruge) kan du fx give mulighed for at uploade nogle billeder og derefter benytte selvopfunde tags til at indsætte dem (fx [pict=uploadedbillede1.jpg]), men gevinsten er i mine øjne bare ikke helt til at få øje på.
Avatar billede gunfar Nybegynder
21. december 2009 - 22:17 #10
paint er vis opfunden før ,,,God jul
Avatar billede tobiha Nybegynder
22. december 2009 - 22:24 #11
#9 tja...tror egenligt du har ret. Kigger lidt på "wysiwyg", så har du også fortjent point'ene :)

go' jul