Avatar billede nfrahm Nybegynder
21. december 2009 - 08:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

office vil installere 2003 selv om jeg bruger mso 2007

Jeg har fået installeret office 2007, men når jeg vælger et dokument fra skrivebordet, så startes der en installation af office 2003.
Jeg kan godt åbne dokumentet - men så skal jeg først åben Word (2007) og så vælge åbn - det virker.
- det jeg ønsker er at kunne starte et dokument op bare ved at klikke på ikonet for dokumentet som ligger på f.eks. skrive bordet eller i en mappe.
mange tak
hilsen
Niels
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 09:05 #1
Der må ligge henvisninger i registreringsdatabasen, at der skal bruges  ver. 2003 når filer åbnes. Prøv når du skal åbne fil højreklik på den og tryk på ÅBN MED. Så kan du vælge programmet på en liste, og krydse af at det er det program du vil bruge, når filer med det inhold skal åbnes hver gang.
Avatar billede nfrahm Nybegynder
21. december 2009 - 10:22 #2
Tak  - men det virker ikke. Jeg kan se der ligger rester af office 2003 - med bl.a. Publisher men ingen winword.exe til 2003.  - selv om jeg prøver din fremgangmåde virker det ikke - jeg skal stadigvæk installere ....

mvh
Niels
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 10:35 #3
Du bruger vel ikke din gamle installation til noget mere, så den skal vel bare fjernes. Har set der findes en tool til det (på engelsk):http://office.microsoft.com/en-us/ork2003/HA011401771033.Aspx
Avatar billede nfrahm Nybegynder
21. december 2009 - 10:48 #4
TAk det var lige hvad jeg gjorde - fjernede 2003 vha. kontrolpanelet - og nu virker det. Kan godt nok ikke bruge publisher mere - men det går nok!
tak for hjælpen.
Hvordan lukker jeg tråden?
mvh
Niels
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 10:52 #5
Du accepterer dette svar som jeg giver her.