Avatar billede teepee Nybegynder
20. december 2009 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Shrink user databases pludselig langsom

Jeg har sat et job op i SQL 2005 til at shrinke alle mine brugeroprettede databaser. Jobbet har historisk set brugt 5-10 min. for hver kørsel men pludselig bruger den 2-3 timer. Nu er det som såden ikke noget problem idet at det kører om natten, men det er da lidt underligt. Det skete simpelhent over en enkelt nat og jeg kan ikke identificere hvad der er sket. Nogle bud?

25GB ledig på hdd. Ingen andre jobs kører samtidig.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. december 2009 - 12:22 #1
Kan hænge sammen med fragmentering, men underligt at det pludselig springer sådan.

Det er forøvrigt ikke en god idé at shrinke sine baser medmindre det er strengt nødvendigt.
Avatar billede kxh Nybegynder
13. januar 2010 - 14:43 #2
enig med janus, behold de samme størrelse på dine mdf og ndf filer, og kun hvis nødvendigt lave en shrink - det kan give dårlig IO performance at shrinke filerne.

Et andet forslag kunne være at stoppe sql serveren og få defragmenteret dine harddiske, måske også der har stået nogen åbne transaktioner som gør det langsomt?
Avatar billede teepee Nybegynder
11. januar 2011 - 12:41 #3
Lukker.