Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 19:11 Der er 65 kommentarer

Kan ikke finde netværk på computeren

Hej Alle.

jeg har et problem med en af mine computere. ligepludselig kan jeg ikke komme på mit trådløse netværk med den, og den kan overhovedet ikke finde netværket?
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 19:33 #1
Har du flere computere der bruger det trådløse som virker?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 20:49 #2
Ja, det har jeg nemlig :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 20:55 #3
Prøv at gå i enhedshåndtering og se om der er fejl.
Guide er på xp: Højreklik på denne computer og vælg egenskaber-Hardware-Enhedshåndtering. Har du gule markeriger her?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 20:58 #4
Okay, hvad når det er vista jeg har?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 21:04 #5
Der er sådan en gul trekant udfor Microsoft 6to4-netværkskort
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:05 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:08 #7
Prøv at se hvilken felkode der er på det. Gør du ved at gå ind i egenskaber på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:15 #8
Står der kode 31 ?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 21:17 #9
ja, det gør der :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:22 #10
Prøv at højreklikke på kortet og vælg "fjern". Genstart computer og lad Vista finde det igen. Så håber vi driveren bliver indlæst rigtigt og bliver registreret.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 21:28 #11
hmm, den kan stadig ikke finde vores netværk?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 21:29 #12
Nu er netværkskortet helt væk I enhedshåndtering?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:32 #13
Det forstår jeg ikke?? Windows finder altid harware efter genstart. Prøv at genstarte en gang til, og se om den ikke finder det under opstarten.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 21:38 #14
Nu har jeg prøvet det igen, og den kan ikke finde Microsoft 6to4-netværkskort.

Når jeg prøver at søge efter et netværk så kan den stadig heller ikke finde nogle?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:43 #15
Prøv at køre systemgendannelse til FØR du fik problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:45 #16
Du skriver bare "systemgendannelse i søgefelt i start.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 21:46 #17
Det har jeg prøvet, det virker heller ikke ?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:52 #18
Har du nogle driver cd'er der fulgte med maskinen?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 21:55 #19
Nej, har kun den recoveryfile som ligger på en af harddiskene.?
Det skal dog siges, at den nogle gange finder netværk, som hedder internet, men det ved jeg der ikke er noget der hedder her i nærheden.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 21:59 #20
Prøv at gå til Windows update, for at se om der er driver her.
Forstå bare stadig ikke, at vista ikke finder kortet igen. Det skulle den jo.
Har dig fundet en driver her:
http://www.driverzap.com/driver_info/microsoft_6to4_adapter_6_0_5048_0
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 22:05 #21
Jeg forstår ikke hvor jeg kan se om der er en driver via Windows update?
Jeg forstår det heller ikke rigtigt.
Skal jeg downloade den, og smide den over på den anden pc.?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:12 #22
Ja hvis du har mulighed for det. Det bedste er hvis man bruger den maskine der har problemet, men du har ikke mulighed for at sætte et lan kabel i den vel? Har kortet noget med lan at gøre også?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 22:17 #23
Jeg har sat lan kabel i den nu, og så virker det. Ian? det ved jeg ikke hvad er, kan jeg undersøge det et sted?
Downloader det og installerer det på den anden pc nu.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 22:22 #24
Når jeg downloader, skriver den bare at der ikke er nogle opdateringer?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:23 #25
Lan kabel er så du kan gå på nettet med den maskine du har problemer med. Som jeg forstår det er det trådløse du har problemer med. Prøv at gå på nettet nu og se om den kan det. Hvis den kan prøv at gå på Windows update for at hente driveren.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 22:25 #26
Jeg kan godt gå på nettet med lan kablet, men ikke uden. Den kan ikke finde netværket stadigvæk.
Når jeg prøver at hente driveren, så siger den bare at der ikke er nogen tilgængelig opdatering, men ja det er kun det trådløse?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:27 #27
Når du henter opdateringer, har du så muligheder når du kommer ind på siden? Kan være anderledes end med Xp som jeg kører med.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 22:30 #28
Nej, når jeg trykker download, så sender den mig automatisk videre til Windows update, hvor den siger der ikke er nogle tilgængelige
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:33 #29
Prøv at gå ind i enhedshåndteringen igen, nu når du har sat lan kablet i, og se om kortet er kommet tilbage. Er det, så prøv om du kan opdatere driver herfra.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 22:44 #30
Det har jeg gjort nu, og den kan stadig ikke finde det, men den har følgende under netværk:
Broadcom 802.11g Netværkskort og
Realtek RTL8168C(P)/8111C(P)Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC(NDIS 6.0)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 22:47 #31
Det er det nederste du bruger når du har kabel i. Og det andet er noget trådløst udstyr. Viser Broadcom fejl?
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 22:51 #32
Nej, den viser ingen fejl?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 23:01 #33
Tak for du har fulgt så godt op på tråden. Jeg må sige, at jeg er lidt blank for ideer lige nu. Har de andre maskiner også dette kort, der mangler på denne computer, eller er det hardware der ligger på bundkortet.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 23:06 #34
Min egen pc har ikke Broadcom eller det andet kort, men noget der hedder Intel(R) Wireless Wifi link 4965AGN
Det er mig der takker, fordi du prøver at hjælpe!
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 23:14 #35
Har forsøgt at google  på kortet, og de tips jeg fandt her, har jeg afprøvet, uheldigvis uden et brugbart resultat. Har dog ikke fundet ud af om det er hardwarebaseret eller er noget som Vista har installeret. Og det irriterer mig. Håber der er andre der "kigger" med der kunne have nogle ideer.
Avatar billede pakaci Nybegynder
19. december 2009 - 23:18 #36
Det er bare i orden :) Tusind tak fordi du prøvede vi må se om de andre kan hjælpe mig mere på vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 23:26 #37
Har fundet en engelsk side om problemet. Den er desværre på engelsk.Prøv at se om du kan få noget ud af det.
http://forums.techguy.org/windows-vista/608215-microsoft-6to4-adapter.html
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2009 - 23:28 #38
Du skal ned til Dodaman.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. december 2009 - 23:39 #39
Er vi helt sikre på at vi ikke er kommet til at slukke for den trådløse enten ved brug af knap på maskinen eller taste kombination. Er der lys i WLAN lampen på maskinen?

Hvad er det for en maskine?
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 10:05 #40
Dodaman?

Nej, den er tændt og det har den været hele tiden.
Det er en HP dv6700 notebook pc
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 10:23 #41
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg installerer hardwaren manuelt i følge dodaman?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 10:35 #42
Dette er en google oversættelse hvad han skrev:
Talking tror jeg har fundet løsningen!
OK. Afinstallation adapteren didn't work. Men de følgende har:

1) Gå ind på egenskaberne for din netværksforbindelse (fra Netværks-og delingscenter vinduet, skal du vælge den indstilling på venstre side af skærmen - Administrer netværksforbindelser. Dit netværk skal komme op. For hver forbindelse, højreklik, gå til egenskaber og Fjern markeringen i "Interent Protocol version 6 (TCP/IPv6)"

2) Gå tilbage i Enhedshåndtering og afinstallere 6to4 adapter. Så gå til "action" og vælge "Tilføj Legacy Hardware" og derefter gå til "Installer hardwaren, som jeg manuelt vil vælge", bore ned til "netværkskort - Microsoft - Microsoft 6to4 Adapter". Dette vil geninstallere adapteren, men det løser en del af problemet, den gule trekant med udråbstegn.

3) Gå til producentens websted for din NIC. I mit tilfælde var det RealTek. Hente den korrekte driver (hvis dit problem er det samme som min, er du nødt til at bruge en anden computer, fordi du ikke vil være i stand til at få adgang til internettet.) Gå til enheden amanager og opdatere driveren til din NIC.

4) Nu skal du gå til menuen Start, og finde kommandoprompten. Minen var under Tilbehør. Højreklik på den og vælge indstillingen "Kør som Administrator". Svar ja til det spørgsmål for at fortsætte. Når CMD feltet er åbent, skrive i denne kommando, netsh winsock reset, vil denne hvile dine Winsock stakken. Det skal fortælle dig at genstarte.

Når du genstarter, skal alt arbejde.

Fra min forståelse IPv6 er en ny protokol, som vil blive benyttet, når alle de IPv4 IP addressess er truffet, kan (Nogen vil korrigere mig, hvis jeg er forkert,) og der var en opdatering enten fra Symantec (Norton) eller Windows (Vista Auto Update), som for nylig blev indsat (denne del er noget uklar, fordi jeg også mærke til stillinger med lignende problemer stammer tilbage til 2006), der er uforenelig med nogle NIC's. I hvert fald arbejdede dette på pc'en (Gateway Laptop), at jeg havde det problem med.

Ved ikke om det kan hjælpe dig?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. december 2009 - 11:24 #43
Du er altså 100% på at knap 4 på side 13 er korrekt sat?

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01295877.pdf
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 11:28 #44
Jeps, jeg er hundrede procent sikker.
Forstår det heller ikke selv.
Problemet er også at den ikke virkede på hendes efterskole, men så fik de den til at virke, men nu virker den ikke herhjemme igen. Den kan simpelthen ikke finde netværket, og netværket virker upåklageligt på de 3 andre pc'er her er.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. december 2009 - 11:31 #45
Har du MAC filter på?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 11:33 #46
Har efterskolen fast IP og i kører med dynamisk ip og automatisk tildele dns? Prøv at tjekke i TCP/IP protokollen om indstillerne er ens.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 11:34 #47
Netværksforbindelser-egenskaber-protokol
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. december 2009 - 11:37 #48
Fast eller dynamisk IP betyder ikke noget når man slet ikke kan se netværket!

Er der mulighed for en reinstallation af maskinen.
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 11:39 #49
Det tror jeg umiddelbart ikke de har. Der står den selv henter IP hver gang.
Antomatisk dns, jeg er ikke sikker men det mener jeg.
De er enes i TCP/IP
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 11:43 #50
De er begge dynamiske kan jeg se.
jo, det kan jeg blive nødt til at gøre. desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 11:53 #51
Har vi snakket systemgendannelse? Eller er det ikke en mulighed?
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 11:56 #52
Det har vi snakket, og jeg har prøvet det. Men det ændrer ikke rigtig noget.
Når jeg prøver at søge efter netværk, ¨så er det ligesom om den finder nogle fiktive i stedet for. Som næsten ikke har signal.?
Det virker meget mystisk
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 12:05 #53
Har du prøvet at tilføje hardware i kontrolpanelet?
Du kan jo forsøge den vej først, for at se om du kan få installeret dit Windows 6to4 netværkskort igen.
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 12:09 #54
Hvordan tilføjer jeg en hardware i kontrolpanelet?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 12:14 #55
Hvis du trykker på tilføj hardware, vil windows normalt søge efter hardware der ikke er installeret på computeren, men er fysisk til stede. Hvis den finder nogle enheder, må du se om den har fundet dit netkort.
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 12:20 #56
Hmm,den kan ikke finde nogle. Det lader til at jeg skal reinstallere?
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 12:25 #57
Nu fandt den netkortet og installeret det.
Den kan stadig ikke finde netværket?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 12:27 #58
Ja og stadig gul markering i enhedshåndteringen selvfølgelig. Så er vi jo der hvor vi startede for 55 indlæg siden.
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 12:28 #59
Haha, ja det har du næsten ret i. For forskellen er bare at når den siger jeg har installeret det og trykket udfør, så står det ikke i enhedshåndtering.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 12:32 #60
Nu håber jer ikke for dig, det er en Vista opdatering der har lavet problemet. For man kan jo risikere at lande samme sted efter en reinstallation, som der også er foreslået.Har du opdateret Vista for nylig, kunne man jo forsøge at fjerne dem igen, for at se om det løser problemet.
Avatar billede pakaci Nybegynder
20. december 2009 - 12:35 #61
Det er rigtigt, men er det ikke det jeg går når jeg systemgendanner systemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 12:47 #62
Sidste ting vi prøver er chkdsk (mener jeg ikke vi har prøvet)
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html

og så håber vi den virker. Ellers må du nok igang med resinstall som foreslået.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2009 - 18:08 #63
Hvordan går det pakaci??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 19:38 #64
Er du gået på juleferie??
Avatar billede justrace Novice
23. december 2009 - 10:47 #65
Ja den i #43 er et godt bud. :)

Den er der mange der er løbet ind i efter de har haft den pakket ned, og derved kommet til at skubbe til kontakten.