Avatar billede laubjerg Nybegynder
19. december 2009 - 17:15 Der er 5 kommentarer

Amerikansk IP

Hejsa.
Nogen der har et konkret løsningsforslag til hvordan man kan fremstå med en amerikansk IP når man surfer på nettet?

Nogen webtjenester er ikke så villige med min danske IP.

Vil gerne have konkrete løsninger, altså nogen som er afprøvede af svarer. Er en proxy f.eks løsningen, så hvilken og under hvilke vilkår.

På forhånd tak :)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
19. december 2009 - 17:17 #1
Du kan evt. prøve hidemyass.com, den har jeg haft held med når tåbelige udbydere begrænser adgangen.
Avatar billede laubjerg Nybegynder
19. december 2009 - 17:55 #2
Hej Lars
Den vil jeg kigge på. Det er naturligvis fordi en amerikansk ven gerne vil have adgang til f.eks. bbc, hulu, spotify, deezer etc., når han er på besøg. Er hastigheden god?

Meget irriterende med denne nye ip-geo teknologi. Endnu engang bliver rettighedsslagsmålet taget på forældede (og uholdbare) præmisser, i stedet for en eller anden progressiv tilgang.
Avatar billede laubjerg Nybegynder
19. december 2009 - 18:12 #3
Umiddelbart ser det ud til spotify.com blokerer hidemyass. Hulu skal bruge cookies og BBC kører heller ikke for godt.
Avatar billede giweo Juniormester
20. december 2009 - 10:41 #4
Hej

Hent programmet "Hide the IP"  Brug Google

Der kan du selv vælge fra hvilket land, du gerne vil have tildelt en IP adresse, fx. USA

Se skærmprint her:  http://www.linkssiden.dk/temp/ip.jpg
Avatar billede bondester Nybegynder
24. december 2010 - 11:01 #5
Hvis du ikke har fået det til at virke helt efter hensigten (som jeg) så prøv at tjekke http://martinbonde.dk/nem-amerikansk-ip-adresse/ hvor jeg fortæller lidt om OverPlay som gør det utrolig nemt at ændre din IP rundt i verden.

Det koster 9,95$ om måneden, men du får også masser af muligheder ved det.

Glædelig jul ;-)