Avatar billede klingej Nybegynder
18. december 2009 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Boot Camp: kan ikke lave partition på min startup disk

Hej,

Når jeg prøvet at bruge Boot Camp til at lave en windows-partition på min startup disk får jeg beskeden "this disk is your Mac OS X startup disk and appears to have been partitioned by another utility" når jeg markerer disken i boot camp.

Der er kun én partition på disken og jeg har ikke tidligere partitioneret den.... så jeg kan slet ikke komme igang med boot camp.

Gode ideer & løsninger vil være meget værdsat!!!

Vh Jonas
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 21:16 #1
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener, men du kqan til hver en tid SLETTE / REDIGERE / OPRETTE partitioner med "gparted" www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 21:17 #2
kqan = KAN
Avatar billede kasperbro Nybegynder
16. maj 2010 - 00:23 #3
Du har 2 valgmuligheder

1) Indsæt din OS X - installdisk -> start igen -> når start tonen lyder holder du C'tasten inde på tastaturet -> Disk Utillity starter.. Hvis ikke starter du igen og holder ALT'tasten inde -> du får muligheden for at vælge ny startdisk; vælg INSTALL-DISK/DVD (ikonet af en CD/DVD) - vælg dansk og find i øverste bjælke fanen hjælpeprogrammer -> vælg fanen Disk værktøj.. Tryk på Machintosh Hd -> vælg først kontroller.. Vent til harddisken er kontrolleret.. Findes der fejl på disken vises det med rød skrift.. Vælg nu Reparer Disk

2. Mulighed er at gendanne Mac'en til det stadie du fik den i da du fik den..
Det første du gør er at starte bootcamp assistant
Linoave en partition af passende størrelse 50-100GB.. partitioner disken (husk at søge nettet igennem for evt. problemer ved installation af Windows.. Jeg brugte første gang 16 timer på at installere Windows 7 på min brors iMac 27" i7, fordi jeg ikke havde den korrekte driver til grafikkortet og Windows ikke kunne finde en passende..