Avatar billede olemongol Nybegynder
16. juli 2001 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad er PPTP og L2TP

Hvad er PPTP og L2TP porte og kan jeg tilføje dem til min Router (Cisco 677 fra CyberCity) så min VPN virker over Internet for det er ikke så fedt på LAN
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. juli 2001 - 15:27 #1
PPTP:
Short for Point-to-Point Tunneling Protocol, a new technology for creating Virtual Private Networks (VPNs) , developed jointly by Microsoft Corporation, U.S. Robotics, and several remote access vendor companies, known collectively as the PPTP Forum. A VPN is a private network of computers that uses the public Internet to connect some nodes. Because the Internet is essentially an open network, the Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP) is used to ensure that messages transmitted from one VPN node to another are secure. With PPTP, users can dial in to their corporate network via the Internet.

L2TP:
Short for Layer Two Tunneling Protocol, an extension to the PPP protocol that enables ISPs to operate Virtual Private Networks (VPNs). L2TP merges the best features of two other tunneling protocols: PPTP from Microsoft and L2F from Cisco Systems. Like PPTP, L2TP requires that the ISP\'s routers support the protocol.

Hvis du læser på http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/c600s/c677/677inop/index.htm ser det ikke ud til at 677\'eren understøtter hverken PPTP eller L2TP.

NanoQ
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juli 2001 - 15:27 #2
Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP)
Layer 2 Tunneling Protocol (L2TP)
Avatar billede olemongol Nybegynder
16. juli 2001 - 15:32 #3
Hmmm TAK