Avatar billede chph Nybegynder
17. december 2009 - 22:34 Der er 6 kommentarer

Tjekke fonts, skriftstørrelse osv. på en hjemmeside?

Hvordan tjekker man hvilke fonts, skriftstørrelse osv. der bliver brugt på en hjemmeside?

Skal have tjekket ekstrabladet.dk's, men synes ikke det ligner det samme, når jeg bare kopiere over i Word.

På forhånd tak.
Avatar billede Futtexb Nybegynder
17. december 2009 - 22:46 #1
Den eneste måde jeg kende på, at finde en bestemt skrift er ved at højreklikke på siden, og gå under kildekoden. Derefter kan du formentlig finde skrifttypen i et CSS Stylesheet, hvilket står øverst.

Men ud fra, hvad jeg lige kan se med øjet, så tror jeg, at det kan være følgende skrifttyper:

- Tahoma
- Arial
- Trebuchet MS

Jeg håber, at du kunne bruge min hjælp.
17. december 2009 - 22:50 #2
Jeg fandt et stylesheet med en del oplysninger:  http://ekstrabladet.dk/grafik/ver3/hydrogen/css/reset.css
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2009 - 22:57 #3
Primært:
Arial, Verdana, Helvetica
24. december 2009 - 06:54 #4
chpc, forventer du flere indlaeg paa dette spoergsmaal?  Erfaringen viser at chancen er lille naar spoergsmaalet er en uges tid gammel og ikke har haft aktivitet i flere dage.  Jeg vil foreslaa at du lukker det nu.  Det giver god orden, og saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.  Jeg opretter dette som et svar ifald du havde nytte af mit indlaeg.  Ellers fordel svarene anderledes.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2009 - 11:07 #5
Og her kommer et svar fra mig, i det tilfælde, at du foretrækker letlæselige informationer :P
24. juli 2010 - 07:42 #6
chph, jeg proever lige en gang til.  Du oprettede dette spoergsmaal og jeg og andre proevede at komme dig til hjaelp.  Ryd nu op efter dig og luk spoergsmaalet, med afgivelse af de udlovede points hvis indlaeggene var til hjaelp, ellers forklar hvorfor ikke og opret selv et svar som du accepterer for at lukke.