Avatar billede nicklasravn Nybegynder
17. december 2009 - 22:30 Der er 6 kommentarer

Min pc siger bip

Hej

Her for nogle dage siden begyndte min pc at sige bip, hver gang jeg starter den. Den starter fint nok op og den køre som den skal. Men kunne bare godt tænke mig at vide om der er noget galt med den.
Min BIOS er en AMI og 1 bip skulle betyde at RAMene ikke refresher ordenligt. Læste så at det skulle hjælpe at tage RAMene ud og sætte dem i igen. Det virkede ikke, så læste jeg at man skulle resette BIOSen. Det gjorde jeg ved at pille batteriet ud og sætte det i igen. Men den bliver ved at med at sige bip når jeg starter den.
Såe er der nogen her inde der ved hvad min pc mon fejler?

Bundkort: ASUS P5Q PRO
OS: Windows 7 Ultimate
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. december 2009 - 22:54 #1
Min pc biper også det har den gjort altid og det gør de nye i forretningerne også ved opstart!
Avatar billede nicklasravn Nybegynder
17. december 2009 - 22:57 #2
Det kan være at de pcer har en af de BIOSer hvor at et bip betyder at alt fungere korrekt, men det betyder det ikke i min BIOS.
Avatar billede hjolsen Ekspert
17. december 2009 - 23:19 #3
AMI bios  1 kort bip = alt ok !
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 08:23 #4
der er sikkert ikke noget galt men er du usikker så lav sådan en cd og test dine ramklodser med en i ad gangen - første gang der er røde tal er det klodsen der er dårlig

http://www.ultimatebootcd.com/

du booter op på den og tester -
Avatar billede nicklasravn Nybegynder
18. december 2009 - 13:30 #5
Okay vil måske lige prøve det med boot cden ellers kan det jo os være lidt lige meget så længe pcen køre fint (:
Avatar billede Locodk Nybegynder
19. december 2009 - 14:49 #6
Har personligt alle dage slået min pc speaker fra - netop fordi jeg ikke gider høre på det bip den plejer at sige når den starter :)