Avatar billede jonasbakk Nybegynder
17. december 2009 - 19:43 Der er 13 kommentarer

windows 7 64-bit udnytter ikke alle ram.

Hej.

Jeg er ny her på siden, så undskylder på forhånd hvis dette har været ude før, men synes ikke jeg kan finde noget..

Jeg har netop lige installeret windows 7 64-bit. Men ud af mine 6 GB ram kan kun 3,15 GB bruges står der..

Hvad kan grunden til det være?

Mvh
Jonasbakk
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2009 - 19:47 #1
bios styrer alt hardware så måske er det en sådan opdatering du skal igennem.

m.v.h
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. december 2009 - 20:10 #2
hvad har du maximum memory i msconfig?
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. december 2009 - 20:54 #3
Kær msconfig gå ind i boot tryk avancerede indstillinger sæt flueben imax ram og hvis dukan i antal processorer og største antaj
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. december 2009 - 20:55 #4
(ø)
Avatar billede jonasbakk Nybegynder
17. december 2009 - 21:14 #5
Det har jeg gjort nu, men nu bliver processor på 2 i stedet for en, men memery ændre sig tilbage igen.. sådan ser det ud nu..:

http://Zeroup.dk/get/boot29.png

http://Zeroup.dk/get/system58.png
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. december 2009 - 21:34 #6
Jeg ved ikke om det eventuelt er noget dedikeret til grafikkort det er det for det meste i laptop's men det er jo meget! prøv at køre en ramtest
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 08:03 #7
kom nu med de oplysninger der mangler
hvad hedder maskinen - bundkortet evt. styresytem. det er jo ingen gætte konkurence

så du #1

det var et vink til dig

der vil også stå i den bog der fulgte med din pc om bundkortet hvad og hvor mange og så videre dine muligheder er
har du set i den

ellers hedder det gennemlæsning af manulen på bundkort producentens hjemmeside
Avatar billede Blandy Praktikant
18. december 2009 - 09:26 #8
Kan godt forstå at folk ikke ved hvad der lige sker med ens ram, men det er med vilje at win 7 skrievr at kun de 3 Gb ram kan bruges.

Det betyder faktsik, at styrersystemet automatik dedikerer en vis mængde hukommelse til hardware. det afhænger af hvilke type hardware du har installeret. Men frygt ikke, resten af dine ram bliver brugt, de er bare foruddedikeret for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. december 2009 - 10:16 #9
Here are the upper RAM limits for the different editions of Windows 7:64 bit

Starter: 8GB
Home Basic: 8GB
Home Premium: 16GB
Professional: 192GB
Enterprise: 192GB
Ultimate: 192GB
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. december 2009 - 17:54 #10
#8 Den tror jeg ikke holder.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. december 2009 - 18:19 #11
Nej det gør du vel ikke Microsoft ved jo ikke hvad de snakker om!
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. december 2009 - 18:25 #12
Hvad har min besked med din post at gøre?
Avatar billede eddymartine Nybegynder
15. januar 2010 - 11:44 #13