Avatar billede 4nto Nybegynder
15. december 2009 - 22:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min computer er blevet meget langsom :(

Hej. Min computer er som sagt blevet meget langsom. Min computer:
AMD 2x2,5GhZ
4gb ram mener jeg
Nvidia 8600GT
Lydkort Virker ikke.?
Ja? Mere så spørg :)

Nå men. Mit problem er at min computer er blevet syndsugt langsom, og virker langt fra optimalt. Jeg kan ikke engang åbne Counterstrike.. Det er somom CPU'en er meget meget langsom, og jeg må indrømme at jeg har roddet med en del utilities og overglocking for sjovt, og det var derefter den blev langsom. Jeg har på samme tidspunkt roddet med bios opdatering.. Jeg har formateret rigtig mange gange uden det har hjulpet, og jeg ved ikke hvad jeg mere skal prøve.. Jeg har forresten windows XP Home edition

Hjælp please :/
Avatar billede 4nto Nybegynder
15. december 2009 - 22:21 #1
Mit bundkort er lavet af MSI og modellen hedder vist nok, efter hvad det her program fortæller mig, MS-7250
15. december 2009 - 22:50 #2
Velkommen til E. ...

...Jeg har formateret rigtig mange gange... - Har du korrekte driverpakker til din Hardware ?
Har du 100% WindowsUpdate ? Incl SP3 + efterfølgende mange opdateringer fra [WindowsUpdate] ?

Har du seriøst Sikkerhedsprogram(mer) ?
Avatar billede 4nto Nybegynder
16. december 2009 - 21:03 #3
Jeg har ikke installeret SP3 fordi min computer normalt bliver ekstra langsom af det og opfører sig mærkeligt, men ellers har jeg alle updates.. Mine drivers er dem der fulgte med til computeren.. og jeg har AVG9 :)
16. december 2009 - 22:04 #4
... det er jo ikke for 'sjov' at M$ har udgivet denne SIKKERHEDSopdatering ServicePack3 ...

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede 4nto Nybegynder
16. december 2009 - 22:17 #5
En lille hijack fra mig :) Jeg lod mærke til at linket på hjemmesiden med den forvirrende lange og alt for uddybende guide ikke virkede og takker derfor for et andet link :)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:15:58, on 16-12-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint II\SetpointII.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgui.exe
C:\Documents and Settings\Alex\Skrivebord\Hijack\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: SetPointII.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1260735115593
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgpp.dll
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 3229 bytes
Avatar billede 4nto Nybegynder
02. januar 2010 - 00:36 #6
Fandt selv "Problemet"
02. januar 2010 - 10:51 #7
Sorry - glemte næsten denne tråd...

Hvad var så "Problemet" ?

---

Citat:
... det er jo ikke for 'sjov' at M$ har udgivet denne SIKKERHEDSopdatering ServicePack3 ...

Check også her -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/