Avatar billede oster Nybegynder
15. december 2009 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for langtrækkende mus/tastatur

Hejsa

Jeg kigger efter noget udstyr som sikrer at jeg kan bruge en mus og tastatur op til 10-20 meter fra en PC. Jeg ved ikke om jeg skal bruge RF eller Bluetooth eller om man evt. kan få en bluetooth forstærker?

Hjælp
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
15. december 2009 - 19:09 #1
Jeg har en bluetooth mus og headset, det kan jeg bruge hvert fald 10 meter væk fra pc'en.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. december 2009 - 20:54 #2
Bluetooth er RF. Bluetooth har under optimale forhold en rækkevidde på 100 meter.
Avatar billede oster Nybegynder
15. december 2009 - 21:26 #3
Og hvad er optimale fórhold? Det meste udstyr jeg læser om har en rækkevidde på op til 10m og hvis jeg kender fabrikanterne ret er det kun hvis der ikke er noget der forstyrrer signalet - reelt er det nok nærmere 3-5 meter, men måske jeg tager fejl? Kan man ikke få en "forstærker" af signalet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2009 - 07:37 #4
Du kan med antenner forbbedre signalet. Men det er der nok ikke noget udstyr der tillader!

Men du har ret det ser ud til at 10 meter er standarten for BT i sådan noget udstyr. Jeg tror dog ikke at du skal være bange for at det ikke holder. Det er i hvertfald ikke min oplevelse.

Når du sidder 20 meter fra skærmen, hvor stor er din skærm så?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. december 2009 - 22:01 #5
Det er dyrt og jeg kan kun finde dem i USA, men 100 Fod er cirka 30 meter. http://www.wireless-computing.com/products/keyboards.php
Avatar billede oster Nybegynder
27. december 2009 - 22:41 #6
Undskyld jeg ikke har meldt tilbage... Det er en medieserver der sidder i et andet lokale - derfor den lange vej. Linket virker ikke..:o(
Avatar billede oster Nybegynder
08. september 2010 - 22:28 #7
Ingen mulig løsning..:o(