Avatar billede jpeace Nybegynder
15. december 2009 - 16:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

remote desktop adgang - winXP pro og Windows 7

Hej,
Hvordan er det nu lige med remote desktop adgang.

Jeg har to pc'er med hhv. Windows XP pro og Windows 7 (vistnok med en home et eller andet version - desværre). Jeg kan ikke skabe forbindelse til/fra nogen af dem.
De er på samme netwærk og har adgang til hindanden shares.

Jeg har prøvet at slå firewall fra.

Er det fordi windows 7 er en home version?

I givet fald hvordan kan jeg så lave fjeradgang nemmest (Behøver kun at virke på lokalnetværket).

Et par tips vil være velkomne.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 16:54 #1
Windows 7 home har ikke indbygget Remote Desktop Server, hvilket betyder at du kun kan oprette forbindelse til andre computeres fjernskrivebord, men ikke kan opnå adgang til denne computer via remote desktop.

Men ellers er det jo bare at højreklikke på 'Computer' eller 'Denne computer' og vælge 'Eenskaber' og så vælge fanen 'Remote' eller hvad den nu hedder på et dansk OS og så vælge at det skal være muligt med remote desktop conections til den givne maskine.
Avatar billede superanden Nybegynder
15. december 2009 - 18:51 #2
Er de medlem af den samme arbejdsgruppe (workgroup)?

Hvis de er og alt antivirus er slået fra og fildeling slået til så har jeg nogle gange haft held med at sætte password på begge brugerkonti.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 21:58 #3
Du kan fx. installere http://www.realvnc.com/ på dine maskiner.
Du skal bruge server til den/de maskiner du vil arbejde på remote og viewer på den maskine du vil kunne administrere fra...
Avatar billede jpeace Nybegynder
16. december 2009 - 00:45 #4
Ja det er en home premium ed. jeg har... desværre, men da det er gennem firma, havde jeg ikke mulighed for at vælge...

Tak for tippet om realvnc - det har jeg brugt før, men længe siden så kunne ikke lige huske hvad det hed. Det bliver nok det jeg vil bruge i stedet...

Tak for svarene.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2009 - 09:36 #5
Så skal du bare huske at lukke :)
Avatar billede jpeace Nybegynder
20. december 2009 - 18:37 #6
Tak for svaret. Har dog ikke fået det til at virke endnu... af en eller anden grund kan jeg ikke forbinde selvom der kører en server...

Når jeg har installeret RealVNC server og client på begge maskiner. Hvad er det så lige jeg skal skrive for at få forbindelse?

Er det: 192.168.2.2:5900  ? (hvis vi antager at det er serverens ip).
Avatar billede jpeace Nybegynder
08. maj 2010 - 22:14 #7
fik det ikke til at virke. pt. er det ligemeget, men jeg ved dog at det kan komme til at virke, da jeg har brugt det før, men for længe siden.
Her er points.