Avatar billede hannalina Nybegynder
14. december 2009 - 12:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS - problem med baggrundsbillede i safari

Hej!

Hverken baggrundsbillede eller baggrundsfarve vises i safari, men vises i de andre browsere.
Problemet er at baggrundsbilledet var der igår!! Problemet ligger i css'en da det kun er den der er blevet rettet i siden det virkede......

css:

body {
        margin: 0;
        padding: 0;
        background-color:#e8e8e8;
        background:url(images/baggrund.jpg);
        background-repeat: repeat;
    }

På forhånd tak!
Mvh
Hanna
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2009 - 13:13 #1
når nu du vælger at benytte background-color og -repeat ville jeg også bruge background-image i stedet for bare background.

Hvad er blevet rettet - og har du evt et link så vi kan se det da der kan være mange årsager til fejl.
Avatar billede hannalina Nybegynder
14. december 2009 - 14:20 #2
vi har prøvet begge dele og inget virker.
Der er blevet rettet lidt hist og pist.....problemet er at vi er et par stykker der arbejder parallet på (eksamens)projektet.

i øjeblikket validerer siderne heller ikke! Men det er lidt mærkeligt så at background vises i de andre browser?

Du kan se det hele her:
www.itu.dk/people/aklj/republikken

Tusind tak for hjælpen...vi er temlig pressede!

:-)
Avatar billede dork Nybegynder
14. december 2009 - 14:42 #3
Der er ikke så meget at se derinde... :)
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2009 - 15:03 #4
manglende doctype og invalid kode kan sagtens forårsage at din CSS ikke fungerer efter hensigten - men som en allerede har nævnt (af uvisse årsager i et svar?) kan siden ikke findes.
Avatar billede hannalina Nybegynder
14. december 2009 - 16:05 #5
undskyld undskyld....

her kommer den igen:

www.itu.dk/people/alkj/republikken
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2009 - 20:35 #6
Desværre ser siden ud til at være nede igen - men af det jeg nåede at se i Safari så virkede hverken baggrundsfarven eller -billedet medmindre man satte stylen direkte ind i body. Jeg har ikke selv oplevet problemet men har set flere andre have det - og der findes et par løsninger her; http://www.kirupa.com/forum/showthread.php?t=302958
Avatar billede hannalina Nybegynder
14. december 2009 - 22:26 #7
Ok, tak!

fik løst det selv...men smid et svar så får du points alligevel :-)
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2009 - 18:28 #8
svar :)

Og husk at fortælle løsningen så andre her på siden kan få gavn af den ;)