Avatar billede nezirovski Nybegynder
14. december 2009 - 02:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Host server router problem!

Hej..

jeg har et problem.. jeg vill hoste en server men jeg kan ikke fordi jeg er bagved en router. når jeg går ind på CMD og skriver ipconfig så får jeg en ip på 196.169.0.1
Men hvis jeg går ind i myip.dk så får jeg en på 83.xxx.xxx.xxx

Finds det en løsning på de her så jeg kan hoste en server fra min komputer?

Mange tak hvis i hjælper mig =D
Avatar billede mr_falle Nybegynder
14. december 2009 - 08:22 #1
Du skal lave en port forwarding på din router.
Så hvis det f.eks er en ftp server på port 21 du sætter op så skal du forwarde port 21 til din pc.
Avatar billede nezirovski Nybegynder
16. december 2009 - 19:55 #2
hmm okai.. men jeg skal hoste et spil... og jeg har bruge for port 80.. og jeg kan godt logge ind.. men min venner kan ikke.. fordi vi er ikke i samme netværk..

Port 80 er åben =)
Avatar billede mr_falle Nybegynder
13. januar 2010 - 07:35 #3
Hvilken IP adresse, forsøger dine venner at komme ind på?