Avatar billede kardon Nybegynder
13. december 2009 - 18:32 Der er 16 kommentarer

Grafikkort?

hej, jeg har kigget lidt på nogle grafikkort og håber her
er nogle som kan hjælpe mig med at vælge det bedste :)

det skal ligge på max. 1850,-

jeg har haft kigget på disse her
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43161&type=hardware
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43337&type=hardware

hvilket af de to er bedst, eller findes der et bedre til samme pris?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2009 - 19:32 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2009 - 19:59 #2
OK....
Vi går ud fra du har en 3 år gammel PC og vejleder derudfra - eller kommer der info om din PC?
Avatar billede kardon Nybegynder
13. december 2009 - 20:36 #3
hej her lidt info
jeg har tænkt mig at købe dette her til min computer

bundkort:  Intel DP55WG Intel P55 DDR3 CrossFireX & SLI RAID

processor: Core i5-750 8 MB (Intel Boxed)

ram: Corsair DDR3 PC1600 4GB CL8 XMS3 kit (2x2GB)

også mangler jeg bare et graffikkort
hvis i mangler mere info så hold jer endelig ikke tilbage :)

og tak for linket poko1 :)

jeg er lidt lost ang. hvad jeg skal vælge, men ud fra hvad jeg ved
(og det er ikke meget) ;) så står valget mellem et af disse her

Sapphire Radeon PCI-E HD5850 1GB
Club 3D GeForce PCI-E GTX275 1792MB 2x DVI
Club 3D Radeon PCI-E HD5850 1GB DDR5 HDMI

hvad siger i?

nb.
jeg bruger en 22" HD skærm..
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2009 - 20:52 #4
Jeg har selv et radeon husk at kontrolere at det understøtter direktX10-11 jeg havde tidligere et sapphire det gjorde ikke hvilket gjorde at jeg ikke kunne køre Aero!
Avatar billede kardon Nybegynder
13. december 2009 - 21:22 #5
alle de 3 som jeg har fundet undstøtter direktX 10 eller direktX 11

men jeg kender ikke så meget til det, så kunne godt bruge lidt vejledning om hvilket der bedst af de 3 eller om  man kan få noget bedre til samme pris?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2009 - 21:35 #6
Så kommer vi til skærm Hvilken interfase er det DVI AGP?? HDMI er til TV skærm og lignende!
Avatar billede kardon Nybegynder
13. december 2009 - 22:02 #7
nu er jeg ikke så teknisk,
med interfase, mener du hvad stik den har ikke?

DVI-D (digital) 1 stk., DVI-D (digital), 24-pin digital DVI VGA 1 stk.,
VGA, 15-pin HD D-Sub (HD-15)
Hovedtelefoner 1 stk., Hovedtelefoner, 3,5 mm stereo mini jack
HDMI 1 stk., HDMI, 19-pin HDMI type A

Video Format 1080p (FullHD)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2009 - 22:20 #8
Jeg ville personligt gå efter det sidste da det også har DVI.HDMI kan du jo altid bruge hvis du kobler det til et HD Fjernsyn!
Avatar billede kristianlist Nybegynder
13. december 2009 - 22:24 #9
Til den pris SKAL du bare vælge et HD5850. Det og dets storebror HD5870 (og 5970 når det kommer på lager igen), er de eneste kort jeg vil overveje hvis du alligevel har råd til HD5850.

HD5850 er desuden det bedste kort til prisen, så det er rigtig godt køb.
Avatar billede puno Nybegynder
14. december 2009 - 21:22 #10
ja gør som kristian siger køb helt klart HD5850'ern
selvom at jeg er mest til nvidea ville jeg ta den
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. december 2009 - 09:00 #11
Med den skærm du ha ville jeg vælge det sidste!
Avatar billede kardon Nybegynder
28. december 2009 - 08:45 #12
hej og tak for hjælpen alle sammen, det bliver
Club 3D Radeon PCI-E HD5850 1GB DDR5 HDMI :)

håber i alle havde en god jul og får et
godt nyt år..

kardon.
Avatar billede kardon Nybegynder
28. december 2009 - 08:46 #13
øhh, er her nogen som kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan
give "point" for hjælpen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2009 - 18:54 #14
Det er kun dig selv der har lagt svar.
bed om svar, så kan du.
Avatar billede kardon Nybegynder
29. december 2009 - 15:09 #15
ja okay, tror lige jeg må have læst den der FAQ igennem igen ;)
tak for det john..

hilsen
kardon
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2009 - 15:24 #16
God ide - godt nytår :)