Avatar billede bjarnaby Nybegynder
13. december 2009 - 15:57 Der er 12 kommentarer

Pc mister det trådøse internet

Hej
Jeg har en pc som pludselig er begyndt at miste det trådløse internet når den står på det værelse den plejer, hvis jeg flytter den er der ikke noget problem. Andre pc'er har ikke noget problem på det omtalte værelse.

Nogen idé'er til hvad jeg kan prøve??

Bjarne
13. december 2009 - 16:17 #1
Velkommen til E. ...

Lidt mere info:
Hvilket styresystem ?
Bærbar / stationær ?
Fabrikat/type/model ?
Hvilken LAN modtager (USB eller indbygget?)
Korrekt 'driver' til LAN modtageren ?
Avatar billede bjarnaby Nybegynder
13. december 2009 - 16:42 #2
Tak
Yes..Klart:
Styresystem: Vista
Type: Bærbar
Fabrikat: Compaq
Lan modtager : Indbygget.
Driver til lan. Øhh...Den som pc'en har haft fra start??
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2009 - 21:09 #3
Hej.

Har du været på Compaqs hjemmeside og søge efter opdateringer til din maskines drivere?
I mange tilfælde kan en opdatering af driveren til dit trådløse netværkskort løse problemer som det du har.
Avatar billede bjarnaby Nybegynder
13. december 2009 - 21:20 #4
hej thommaso
Tak for idé'en og nej det har jeg ikke prøvet...så det vil jeg prøve at gøre imorgen.
Er det letteste bare ind i enhåndshåndtering, netværkskort, og så opdater driver??

Bjarne
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 10:25 #5
Det er muligt at du kan gøre det sådan, men jeg ville nok bare gå til producentens hjemmeside og så ind under noget ala 'support og downloads' eller lignende.

DELL giver muligheden for at indtaste et såkaldt service tag så man kan finde præcis de drivere, der er til det specifikke hardware, der følger med ens DELL computer. Jeg ved så ikke om Compaq har noget tilsvarende, men det burde være lige til...
Avatar billede bjarnaby Nybegynder
14. december 2009 - 14:53 #6
Det er super thomasso...Det prøver jeg...Tak for svar

Bjarne
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
21. december 2009 - 09:03 #7
Har fået andre enheder, der måske kan forstyrre signalet:

Trådløse telefoner, mikroovne, malkemaskiner (!) eller andet med stort elforbrug.
Avatar billede bjarnaby Nybegynder
21. december 2009 - 22:03 #8
Problemet er løst...Tak for svarerne
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
22. december 2009 - 12:54 #9
Det er altid en god ide at supplere en sådan afsluttende bemærkning med en beskrivelse af den aktuelle løsning. Det kan jo være at en anden kommer forbi med samme problem, og så har de ikke meget gavn af at få at vide, at "problemet er løst"...

:o)
Avatar billede bjarnaby Nybegynder
22. december 2009 - 21:14 #10
Hej ellegaarddk

Det har du fuldstændig ret i...faktum er bare at jeg ikke med sikerhed ved hvad løsningen var...
Jeg prøvede at opdatere driver til nætværkskortet...men syntes ikke helt det lykkedes.
Så kom der en windows opdatering med bla. service pack 2 (vista)
og så virkede skidtet sørme pludselig igen.

Så her er alt ok igen..::))
22. december 2009 - 21:28 #11
(Det var da på tide at få Vista SP2 instaleret ? Husk også flere efterfølgende opdateringer via WindowsUpdate !!!)
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
23. december 2009 - 11:39 #12
en service pack indeholder altid en større mængde af opdateringer, herunder også standard-drivere.

Det kan sagtens være, at denne opdatering har lavet ændringer, der har haft indvirkning på dit problem.