Avatar billede Slettet bruger
13. december 2009 - 15:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny blæser - Zepto Nexus (ADDA AB6905HX-EB3)

Min blæser er begyndt at larme rigtig meget, og jeg tror det er lejeren den er galt med. Så derfor skal jeg have en ny blæser.

Min bærbar er en Zepto Nexus. Og jeg har haft den åben og kigget på blæseren, der stod ADDA model AB6905HX-EB3. Og der står også at den bruger 5V og 0.4A.

120 point til den der finder en sådan blæser til mig :)
60 point til det bedste råd, eller det bedste ledetråd der går at jeg selv finder den.

Jeg vil også gerne høre om jeg bare kan sætte en anden blæser i, selvfølgelig og 5V og 0.4A?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 16:29 #1
Hej Jensenks. Hvis køler er skruet på, og man kan opmåle den, behøver den jo ikke hedde det samme som den du har. Det vigtigste er at den er på 5 volt og bruger ca 0,4 A. Om den så hedder det ene eller det andet er ligegyldigt. Har du nogle mål på den?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2009 - 18:51 #2
Jeg har lavet et lille picasa album, som giver alle de oplysninger man har brug for.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 20:21 #3
Må indrømme den ser lidt anderledes ud end jeg regnede med, men vi leder videre
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 21:53 #4
Selve motoren til blæseren er den skruet på den store kappe på billede 1 eller er det en stor samlet del?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2009 - 22:23 #5
Det ser umildbart ud til at være en samlet del. Hvilket er ret irriterende.

Er meget glad for, at du hjælper :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 22:29 #6
Har set nogle der ligner, men det duer ikke i denne sammenhæng. Har været inde på en producent der har mange forskellige ADDA coolere, men bare ikke dit nr. surt
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 22:31 #7
Dette er det nærmeste jeg har kommet uden at ramme:
http://www.pchub.com/uph/laptop/88-29196-6341/ADDA-AB0605UX-TB3-Cooling-Fan-.html
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 21:43 #8
Hvis nu kan finder en måde bare at udskifte selve propellen. Hvad kan jeg så købe?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2009 - 15:51 #9
Propellen som sådan fejler jo ikke noget. Det er akslen med lejer der ikke "spiller" rigtigt mere. Er lejerne tørre kan man give dem en lille dråbe olie, men det er nok på lånt tid.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 16:39 #10
tænkte skam også på propellen med moter og det hele. Alt undtagen "holderen" eller hvad man kalder det stykke plastik omkring
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2009 - 18:37 #11
Sidder motoren "trykket" ned i plaststykket, eller er den limet på?
Er den trykket fast, kan man så ikke måle på selve motoren og lede videre derfra. Den elektriske del skal selvfølgelig stadig passe.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2009 - 16:03 #12
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 16:17 #13
Mange tak for det hele. Jeg har også selv fundet et par løsninger. Det ser ud til Zepto USA kører videre uafhængigt af Zepto Danmarks konkurs. Så de kan godt hjælpe mig.

Og ud over det kan "IT-supporten" på mit fars arbejde også skaffe sådan en. Så det er super.

Du får lige point. Og så laver jeg lige et spørgsmål mere hvor du lige kan få nogle flere
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2009 - 16:22 #14
Tak for point. Held og lykke videre hen.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2009 - 16:24 #15
60 point mere her
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. december 2009 - 16:24 #16
220661!!!billige point
Avatar billede Holle91 Nybegynder
24. december 2009 - 08:14 #17
hej, jeg har har samme problem som dig... så de sidste to uger har jeg søgt som en gal efter et sted at købe en ny blæser, så så jeg denne tråd og så tænkte jeg at, hvis det var muligt at din fars arbejde kunne skaffe den... kunne der så være mulighed for at du kunne få dem til at skaffe en ekstra. vil selvfølgelig betale + hvis du vil kan du få mine resterende point.
Avatar billede jadr Nybegynder
04. november 2010 - 19:30 #18
Hej Der

Ja, samme situation som jer andre, her et år senere.
Min blæser røg, der skal en ny i. Derudover røg den lille holder man sætter strømmen ned i af. Så jeg skal både have blæser og en ny mega lille lodning eller anden strømløsningen.

Nogen forslag?
Avatar billede barber Nybegynder
19. december 2010 - 17:28 #19
Også her, jeg mangler også en løsning til min NOX (den bruger samme blæser).