Avatar billede Mika119 Nybegynder
12. december 2009 - 12:43 Der er 2 kommentarer

USB og dvd afspillere

min far har en dvd maskine med usb port, og en usb på 1gb hvor han kan ligge film hen på og se film via det, men da jeg fik en ny usb med 8gb, det er en kingston data travaler, kan man ikke se film via det usb stick, vi har endda prøvet med den selv samme film på dem begge men den fra kingston virker bare ikke.

nu vil jeg gerne give min far en usb til film,da den med 1gb er for lille til mange af de film vi gerne vil se, men jeg ved ikke hvordan jeg kan se om den vil kunne spille film, er det noget med at det er en data travaler? skal det være en speciel slags usb?

håber der er nogen der kan hjælpe :)

vores dvd afspiller er en
Denver DVU 1009
http://www.denver-electronics.com/pages/visnyhed.asp?newsguid=24642&menuGuid=

1gb usb sticket kender vi ikke navnet på da der ikke er noget mærke eller nogen numre på.
på forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2009 - 12:52 #1
De fleste filmafspillingsenheder kan kun håndtere USB-enheder på 2GB RAM - visse når op til 4GB, og igen meget få kan læse størrelser herover.

Men filsystemet betyder også noget - og I skal sørge for at USB-stick´en er formatteret med FAT32, som er det mest udbredte format.

Hvis det ikke hjælper at omformattere den til FAT32, tror jeg simpelthen ikke den kan læse USB-enheder større end 2GB (muligvis op til 4GB)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 12:55 #2
Der ligger ikke noget software på den lille stick der forbereder den til afspilning af dvd filer vel?