Avatar billede martinfroslev Nybegynder
12. december 2009 - 00:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på Styresystem?

Er der nogle der ved om jeg kan ændre navnet på Styresystemet? Det er fordi at jeg har købt windows 7 og jeg har installeret en windows 7 på C drevet som er til at lave opgaver og gå på nettet og lave notater. Og jeg har installeret en windows 7 på I drevet som udelukkende er til at spille spil. Derfor vil jeg høre om det er muligt at ændre navnene på styresystemerne altså så når jeg booter min computer op f. eks står "Martin spil PC" og en der hedder "Martin arbejds PC" istedet for at begge styresystemer hedder Windows 7.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. december 2009 - 00:31 #1
Hej..

Ja det kan du gøre ved at redigere Boot.ini filen som ligger i C:
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 00:32 #2
I Xp kan man omdøbe, så man kalder det som man vil. Om det er det samme i win 7 ved jeg ikke, men i denne computer kan man omdøbe drevet ved at højreklikke på det og vælge omdøb.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. december 2009 - 00:35 #3
220661<< Det er Boot loaderen som han vil omdøbe..
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 00:36 #4
Glem mit indslag
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 00:37 #5
Har lige været til julefrokost,så jeg tænkte ikke så klart lige i det øjeblik O)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
12. december 2009 - 00:38 #6
(O:
Avatar billede strych9 Praktikant
12. december 2009 - 00:49 #7
MichaelWJ-IT -> Heh, dude, kom nu... - boot.ini døde med Windows XP.

martinfroslev ->
Boot din spil PC op.
skriv cmd, og højre klik cmd.exe og vælg kør som admin.
Skriv i kommandolinjen:
bcdedit -set DESCRIPTION "Martins spil PC"

Boot din arbejdspc op.
skriv cmd, og højre klik cmd.exe og vælg kør som admin.
Skriv i kommandolinjen:
bcdedit -set DESCRIPTION "Martins arbejd- PC"

Se eventuelt dine entries først ved bare at skrive bcdedit, og så vær iøvrigt lidt forsigtig med hvad du gør med den.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 01:00 #8
Hej stych9. Jeg har boot.ini i min xp pro i msconfig???? så helt død er den vel ikke.
Avatar billede strych9 Praktikant
12. december 2009 - 01:07 #9
Spørgsmålet omhandler Windows 7. Og XP er sten-dødt. Drop det og kom videre. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 01:33 #10
Ja det ser vi dagligt på eksperten. Der er ikke mange spm der omhandler Xp, men en masse om Win 7 og Vista, så jeg må nok give dig ret i at Xp er død.
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
12. december 2009 - 01:42 #11
Mange tak for hjæpen strych9 det virker 100 procent
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. december 2009 - 01:55 #12
Skal vi gætte på hvilket OS der lige nu er installeret på flest pcere verden over?
Avatar billede wanze Nybegynder
12. december 2009 - 07:31 #13
Hvad pokker er fordelen i at have to Windows 7-installationer? Hvis du endelig har behov for at adskillige det sådan, ville to brugere i én Windows 7-installation så ikke være tilstrækkelig? Det andet virker som et håbløst spild af plads og dobbeltarbejde. :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
12. december 2009 - 10:30 #14
wanze -> Hvis hans spil installation er i overhængende fare for at få virus, så er det en helt fornuftig ide at dual-boote. En arbejds PC skal altid være tilgængelig, for man kan jo miste penge hvis den ikke altid fungerer.

ksoren2 -> Jeg kan oplyse dig om at Windows 7 i sin korte levetid har taget større markedsandele end WinXP havde i samme tidsinterval efter release. Under alle omstændigheder er det tid at dumpe dette næsten 9 år gamle OS.