Avatar billede larsoslo Nybegynder
11. december 2009 - 22:46 Der er 10 kommentarer

hjemmeside / webhotel

hej

jeg vil gerne til at lave min egen hjemmeside .

har tænkt mig at den skal bruges til at vise de billeder jeg går og tager samt at jeg vil skrive lidt om hvad jeg foretager mig ogsån .

men har ingen erfaring med det så hvad skal man være opmærksom på inden man bestemmer sig for en udbyder ?

er der nogen der kan komme med nogle gode råd ?

giver gerne 100 p

hilsen lars
Avatar billede Bodillen Nybegynder
11. december 2009 - 22:51 #1
Jeg har min side liggende på http://www.one.com/da/ - har aldrig haft problemer, den er altid oppe.
Avatar billede 2c Nybegynder
11. december 2009 - 23:11 #2
Jeg kan også anbefale one.com.

Udover at de er billige og stabile, kan du også via kontrol panelet lave din web-log. I den kan du så tilføje billeder og skrive om forskellige ting :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2009 - 00:22 #3
Og helt gratis kan du kombinere http://www.google.com/picasa/ med http://blogger.com/ og komme i gang - De er sandelig flinke hos Google.
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. december 2009 - 16:57 #4
Hej

Jeg har selv prøvet en del udbydere og idag bruger jeg nedenstående til mine domæner.

www.intergate.dk - i den lidt billigere ende. Via deres kontrol kan man installere forskellige script til side fra CMS systemer osv.

www.unitspeed.dk - lidt dyrere men godt system og mange muligheder grundet deres tekniske system. De har f.eks. så man nemt kan lave hjemmeside design via browseren hvis man ikke ved så meget om kodning.

Jeg er yderst tilfreds med begge udbydere og deres service osv.
Avatar billede larsoslo Nybegynder
13. december 2009 - 23:02 #5
foreløbig tak

men er der noget man skal passe på inden man vælger en udbyder , og hvad med fri trafik , skal jo bruge den til billeder så kommer det vel til at betyde noget eller hvad ?
og hvor mange gb plads er normalt at man skal bruge ?

havde tænkt mig en udbyder der har et hjemmeside program da jeg ikke kan finde ud af at programmer ...
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. december 2009 - 08:37 #6
Jeg har i min tid prøvet en del udbyder og jeg vil ofte sige at pris og kvalitet hænger sammen.

Omkring fri trafik vil jeg sige at dette ikke findes. Der er altid en regl i forretningsbetingelserne. Bruger man ekstremt meget er jeg sikker på udbyderne vil lukke en eller at man skal betale for trafikken.

Hvor meget trafik og plads man bruger kan være meget forskelligt. Det kommer an på hvor mange besøgende du har, størrelse på billeder (MB) osv og med pladsen kommer det an på hvor mange billeder og andet du skal have på din side.
Avatar billede larsoslo Nybegynder
14. december 2009 - 14:03 #7
okay men bruger man så 2,5 mb på at en besøgende ser et billed på 2,5 mb ?

og vil det sige at selv om at de reklamere med fri trafik så ligger det noget skjult i aftalen så siger at man reelt ikke har det ?
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. december 2009 - 18:24 #8
Ja det gør man og så lidt for selve hjemmesiden (f.eks. html koden, php, asp osv).

Man kan overveje at optimere billederne (fjerne pixel opsøgning) så de ikke fulder så meget og ligeledes gemme dem i jpg. Men det kommer jo an på hvad andre skal bruge dine billeder til.

Jeg vil desværre sige at der er intet som hedder fri trafik. Hvis man bruger meget trafik kan man ligeledes komme til at bruge meget server resourcer. Derved kan de sige at du evt skal betale noget mere eller flyttes over på andre systemer.

Men der er mange hjemmeside som ikke bruge meget trafik.
Avatar billede larsoslo Nybegynder
15. december 2009 - 00:22 #9
ok altså havde jo tænkt mig at kunne bruge det lidt som back-up for mine billeder samt lave nogle album i en lidt dårligere opløsning med mit navn som vandmærke , og hvis nogen så ville købe mine billeder så må de kontakte mig .

kan se at man får rimelig meget webhotel for ca 500 kr om året og det er jo ikke så galt .

men finder ikke rigtig nogen der tilbyder mere en 25-35 gb er det rigtig eller er det bare mig der ikke kan finde det ?
Avatar billede it-dk Nybegynder
15. december 2009 - 10:03 #10
Nu har jeg ikke lige være oppe på et forbrug på 35GB trafik :-)

Jeg vil tro at man kan købe sig til alt. Nok mere et spørgsmål om hvad det koster og hvad du evt selv ønsker at betale for det.