Avatar billede fischer Nybegynder
11. december 2009 - 12:52 Der er 5 kommentarer

Opdatering af felter etc. via et script

Hej,
jeg kører et site på en MS SQL 2005 (drift).
Derudover har jeg et test-site sat op lokalt på en SQL 2005 Express.

Nogen der har en god idé til via noget SQL at opdatere driften med de ændringer etc. der er lavet i testen således at nye felter etc. bliver oprettet?

-Klaus
Avatar billede Syska Mester
11. december 2009 - 13:02 #1
http://www.red-gate.com/products/SQL_Compare/index_v2.htm

Btw ... det er ikke tilladt at oprette samme spm 2 gange :-)
Avatar billede fischer Nybegynder
11. december 2009 - 13:20 #2
Jeg mener ikke det er samme spørgsmål. Første er omkring tabelstruktur etc. andet omkring data.
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2009 - 13:30 #3
Klaus
Although Red-Gates products cost more than 200 points they are well worth looking at and can save many hours of work trying to make your own system or looking for errors in someone elses system.

Purchasing the full SQL Developer Bundle only cost around Kr.6500 and after tax deducts only about half of that.

I've tried various systems and can recommend Red-Gates
Avatar billede Syska Mester
11. december 2009 - 14:36 #4
fischer:
Nej okay ... still close.

Redgate har tools til begge ting og du vil nok ikke gratis kunne komme til at få det.

Men hvis det er noget som hyppigt sker, bør det nok indarbejdes i programmet ...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2009 - 15:38 #5
Jeg kender ikke toolet, men jeg antager det er helt fint.

Jeg er dog ikke glad for konceptet i det du beskriver.

Det du beskriver er:
- man laver diverse aendringer i en udviklings/test database
- man bruger et smart tool til at synkronisere aendringer i struktur plus visse data over i produktions databasen

Hvilke aendringer er der saa lavet? Med hvilket formaal?

Jeg foretraekker:
- 3 databaser: udvikling, test, produktion
- som en del af hver software opdatering kommer der et SQL script til at opdatere databasen med
- disse SQL scripts indeholde kommentarer, er gemt i source control etc.
- i test checkes opdaterings scriptet som en del af testen
- ved opdatering af produktion koerer man bare det testede script