Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
11. december 2009 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Laver genstart efter opdatering

Jeg har en DELL bærbar der efter installering af en opdatering til Vista - bare ikke er ok :-(

Når pc'en booter kommer den til windows og der står: Konfigurer opdateringer 3 ud af 3 - 0% fuldført. Undlad at slukke computeren.
Så genstarter pc'en.

Jeg har prøvet at starte den i:
- Sidst kendte fungerende konfiguration
- fejlsikret tilstand
- fejlsikret tilstand med kommandoprompt
- Fejlfindingstilstand

Og i alle tilfælde genstarter systemet bare enten efter at den har vist 3 ud af 3 billedet eller også lige efter windows cirklen er vist (sådan gør den i fejlsikker med prompt)

Hvordan faen kommer jeg videre enten med at fuldføre opdateringen eller lave en fallback ?

Jasper
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2009 - 13:37 #1
Start op i fejlsikret tilstand, og spol tiden tilbage med systemgendannelse. For du har den kørende ikke?
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
11. december 2009 - 14:06 #2
Som beskrevet så når jeg aldrig ind i windows - ved opstartsbillede som viser at systemet er i gang med at opdateres så genstarter pc'en.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 08:52 #3
Ogden kommer ikke så langt i fejlsikret med kommandoprompt at du kan skrive kommandoer til den? Kan du prøv at skrive chkdsk /r /f
(husk mellemrum)
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
14. december 2009 - 10:29 #4
Hej igen

Pc'en har stået tændt hele weekenden og bare rebootet konstant - bare for at prøve noget (eller faktisk havde jeg glemt at slukke den :-) uden det har ændret noget.

Ved opstart i fejlsikret med prompt så kommer den aldrig frem til prompten. Den loader en masse filer (som den normalt gør i fejlsikret tilstand) og så kommer opdaterings billedet frem og maskinen genstarter.

Lorte pc :-(

Nogen ideer overhovedet ?

Frustrerede hilsner
Jasper
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
15. december 2009 - 14:51 #5
hmm det er åbenbart en svær nød at knække.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2009 - 15:54 #6
Har du en Vista Cd?
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
15. december 2009 - 15:55 #7
nix - kun er dell recovery - og der kan man ikke lave windows repair fra - men det ender sgu nok med at jeg bare laver en recovery og ser om der er noget tilbage eller ej.
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
17. december 2009 - 11:29 #8
På en eller anden måde kom jeg frem til noget med at gendanne - ud fra dells recovery cd og en driver cd.

Så nu har jeg dokumenterne - men tak for inddsatsen