Avatar billede regihr_slein Nybegynder
10. december 2009 - 21:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sammenkædning mellem Excel og Access

Hej

Jeg har dannet en forespørgsel i Access, hvor jeg gerne skal anvende data fra Excel og efterfølgende analysere dataen fra forespørgslen i Excel igen.

Min drøm er at kunne anvende Access' relationer til at generere den data jeg skal analysere på ud fra tabeller fra Excel. Det vil dermed sige en makro der indsætter data fra Excel i tabeller i Access, kører en forespørgsel og eksportere dennes data til Excel igen. (dvs. fra Excel, hvor den åbner og lukker Access). Kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg har ihvertfald problemer med at hente data til Excel fra en forespørgsel fra Access, selvom der i Excel hjælp står følgende:

Hvis du vil indsætte opdaterbare data fra Access i Excel, kan du oprette en forbindelse, ofte gemt i en .odc-fil (Office Data Connection), til Access-databasen og hente alle dataene fra en tabel eller forespørgsel.

Dette har jeg prøvet at gøre, men kan kun hente data fra tabeller og IKKE fra forespørgsler. Jeg kan derimod eksportere data til Excel fra en Access forespørgsel.

Håber der er nogen der kan be- eller afkræfte mine tanker.
Avatar billede hellstern Nybegynder
11. december 2009 - 07:04 #1
Hej,
Nu skriver du ikke hvilken version af Office pakken du bruger?

Men i mellem Access 2007 og Excel 2007 er der ingen problemer i at hente data far en Forespørgsel. I det første vindue der kommer op står der godt nok kun tabel, men det der vises når du skal vælge "tabel" er både tabeller og forespørgsler.

/Tue
Avatar billede regihr_slein Nybegynder
11. december 2009 - 07:45 #2
Jeg skal anvende det i 2003 versionen. Men har prøvet med 2007 filer i 2007 programmer, men der vises kun mine tabeller og ikke forspørgslen.

Vil min ide ikke kunne udføres i Access og Excel 2007?
Avatar billede hellstern Nybegynder
13. december 2009 - 21:05 #3
Hej,
Nu har jeg testet i både 2003 og 2007 versionerne af Excel/Access.
Begge steder virker det helt fint!
Har du gemt din forespørgsel i Access?

Kunne du beskrive hvad der ikke virker, kan du se dine tabeller? men ikke dine gemte forespørgsler eller ??

/Tue