Avatar billede maggie Nybegynder
10. december 2009 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows XP på en Vista maskine

Hej

Jeg har en HP Altec Lansing G7000 bærbar PC, som er forinstalleret med Vista.

Nu vil jeg godt have XP på den, og putter min XP CD i, og genstarter computeren.

Installationen starter som normalt, men pludselig siger den, at der ikke kan findes nogen harddiske og installationen kan ikke fortsætte. Eneste mulighed er er trykke på F3 for at afslutte.

Jeg ikke forstå!!!!!

Nogen gode ideer??

/Maggie

PS. Jeg kan se, at partitionerne er formatteret med NFTS - intet ser unormalt ud.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 17:32 #1
Avatar billede maggie Nybegynder
10. december 2009 - 17:36 #2
Hej

Dit link giver 7443 svar.

Men HD mangler jo lige netop ikke - hvorfor siger installationene det så??

/Maggie
Avatar billede maggie Nybegynder
10. december 2009 - 17:44 #3
Jeg har installeret et nyt styresystem på en PC utallige gange, og har aldrig set dette her før

/Maggie
Avatar billede hmanback Nybegynder
10. december 2009 - 18:35 #4
Din XP install disk mangler sikkert driveren til harddisk controlleren.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3544352

Du skal bruge Intel SATA AHCI Controller Driver

(ved ikke om det er din model, har søgt på G7000 på HPs hjemmeside, eget ansvar)

Læs evt. denne http://www.eksperten.dk/spm/848353
Avatar billede maggie Nybegynder
10. december 2009 - 23:24 #5
Nu har jeg lavet en ny Windows CD med SP3 på vha. Nlite som beskrevet i dit link.
Men hvordan får jeg brændt CD'en korrekt??

Har både prøvet at brænde direkte i Nlite og lave en ISO-fil, som jeg brænder med mit brænderprogram "Power2Go"

Kan se, at der er brændt noget på CD'en og under opstart skriver systemet også, at jeg skal trykke op en taste for at starte fra CD. Men så sker der heller ikke mere!!
Den står bare og larmer i CD-drevet.

Skal jeg gøre noget for at den booter korrekt??

/Maggie
Avatar billede maggie Nybegynder
11. december 2009 - 13:16 #6
jeg har fundet ud af, at CD'en virker på min stationære.

Hvad kan skyldes, at den ikke virker på min bærbare???

/maggie
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. december 2009 - 14:50 #7
Lad os gå ud fra at din XP CD ville virke! ok hvis du prøver at installere oven på en vista installation så kandu godt opgive du kan kun lave en dual partion den anden vej altså XP først! det vil sige du er nødt til at formatere HD først!
Avatar billede maggie Nybegynder
11. december 2009 - 19:19 #8
Jeg har ikke tænkt mit at installere oveni Vista.
Plejer at slette og formattere partitionen under installation af XP, men jeg kommer jo ikke så langt, når installationen ikke starter fra CD'en

/Maggie
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. december 2009 - 20:09 #9
Nu kom vi måske lidt nærmere der er en mulighed for at den kan hvis CD er brændt på en anden brænder det kan være en sporingsfejl på cd'en du kunde også lave en bootbar usb nøgle og prøve derfra!
Avatar billede maggie Nybegynder
16. december 2009 - 21:26 #10
Lukker spørgsmål