Avatar billede trivial Nybegynder
16. juli 2001 - 11:40 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

Sende en fax uden fax!

Hejsa!

Jeg har 2 spm!
1: Kan jeg send en faxs uden faxs, hvis ja hvor kan jeg gøre det henne!
2:Jeg har lige købt en skærm, men der var en fejl på:( jeg ringede anovo, som er et firma der arbejder for samsung, som så ville hente min skærm når jeg havde, sendt en faxs til dem. Jeg fik at vide at jeg skulle skrive serie nummer og nogle flere numre jeg ikke kan huske ved i hvad for nogle numre det er, fordi jeg gider ikke lige ringe når jeg lige har ringe. Det er somsagt en samsung syncmaster900sl+, hvis det skulle være til nogle hjælp, og den skal reperares hos anovo.dk:)
//Trivial
Avatar billede robin-steen Nybegynder
16. juli 2001 - 11:45 #1
hvordan er du koblet paa internettet... jeg ved man kan bruge nogle 56k modemmer som fax modem... altsaa sende fax fra din pc uden en decideret fax maskine
Avatar billede tmceu Praktikant
16. juli 2001 - 11:46 #2
Jeg går ud fra, at du ikke har noget fax modem, hvis du har, kan du normalt sende en fax fra eks. Word. Du laver et dokument som normalt og vælger print, og vælger din \"fax\" på listen over printere.

Eller kan du sende en rigtig fax fra de fleste posthuse og tankstationer.
Avatar billede trivial Nybegynder
16. juli 2001 - 11:47 #3
Jeg har ADSL:(
Avatar billede robin-steen Nybegynder
16. juli 2001 - 12:06 #4
jeg ved ik om man kan naar du har adsl desvaerre men et fax modem er ikke saa dyrt... det er ligefoer du kan faa et smidt i nakken!!! tror jeg ;o)
Avatar billede klatten Nybegynder
16. juli 2001 - 12:10 #5
Installer et fax program! Office 2000 har et indbygget i Outlook....ellers find det via www.download.com eller www.tucows.dk

Men som robin-steen skriver, så kræver det, at du kan transmittere data via internettet.

Avatar billede robin-steen Nybegynder
16. juli 2001 - 12:31 #6
jeg tror du bliver noedt til at oprette en analog internet/fax forbindelse og anskaffe dig et fax modem desvaerre :o(
Avatar billede robin-steen Nybegynder
16. juli 2001 - 12:32 #7
der findes massere af fax programmer paa www.download.com bare soeg paa fax programs
Avatar billede wikings Nybegynder
16. juli 2001 - 19:39 #8
Hvad med at sende dem en mail,, incl. Word dokument. Så kan de da selv printe den ud! ;o)
Avatar billede wikings Nybegynder
16. juli 2001 - 19:41 #9
Eksempelvis:
service@anovo.dk
Eller deres kundesevice og logistik:
joergen.meisner@anovo.dk
Avatar billede blyno Praktikant
16. juli 2001 - 21:43 #10
Prøv at kigge ind på http://efax.com Der kan du oprette din egen fax konto. Så kan du også modtage fax (men de skal sendes til usa !)
Avatar billede trivial Nybegynder
16. juli 2001 - 21:57 #11
blyno-> Jeg skal jo sende en fax til et firma i Danmark!
Avatar billede wikings Nybegynder
17. juli 2001 - 02:04 #12
Er der noget der smutter, først skal du skrive et word dokument hvor du skriver de forskellige numre etc.
Så skal du printe det ud,, finde en tanskstation eller bibliotek hvor du kan sende fax\'en til det firma, som har web adr. http://www.anovo.dk
Som er et IT firma.
Mon ikke de selv kan finde ud af at printe en vedhæftet fil ud og derefter levere det til rette vedkommende, eller selv give den/ham mailen i deres interne intranet,, eller hvad ved jeg.
Fax er da ved at være det mest forældede lowtech der er i øjeblikket. Bare smid en mail ud til dem, er de ikke tilfredse kan de da hurtigt svare!! Hvem ved,, måske er deres fax løbet tør for papir,! ;o)
Avatar billede klatten Nybegynder
17. juli 2001 - 08:14 #13
trivia >>>>>>
\"blyno-> Jeg skal jo sende en fax til et firma i Danmark!\"

...og hvorfor downloader du så ikke et fax program?? Du har slet ikke kommenteret dette forslag!
Avatar billede gitrian Nybegynder
17. juli 2001 - 08:19 #14
klatten >> Han kan ikke bruge et fax-program da han sidder med ADSL.

trivia >> Send dem en email.
Avatar billede skwat Praktikant
17. juli 2001 - 08:24 #15
Hvilken ISP har du?
CyberCity har noget der hedder FaxMail til deres kunder. Har dog aldrig brugt den service.
Avatar billede skwat Praktikant
17. juli 2001 - 08:25 #16
Wikings -> hvilket andet medie har samme sikkerhed som en fax?
Avatar billede wikings Nybegynder
17. juli 2001 - 10:58 #17
Hej dit >skwat, ;o)
Fax kan da tappes så vel som alt andet, nu har det jo ikke noget med sikkerhed at gør fordi man vil sende en fax ang. en rep.
Men jeg har prøvet at sende en vigtig fax, hvor de havde glemt at komme papir i den anden ende, den strøg lige ud i NIL:=intetheden.
I dag er intet 100% sikkert.
Men en fordel ved fax er at man kan sende et underskrevet dokument, men det kan man også ved at printe ud, scanne ind, og derefter vedhæft, så kunne man jo kryptere det hele,, men det er heller ikke sikkert, bare spørg Tvind! ;o)
Avatar billede skwat Praktikant
17. juli 2001 - 12:38 #18
hvis to mennesker indbyrdes aftaler at de klokken 1200 sender en fax - De to folk står klar ved hver sin fax og faxer. hvordan skulle en hacker fange den fax?(Du skriver at fax er lowtech skrammel)
Avatar billede wikings Nybegynder
17. juli 2001 - 14:44 #19
>skwat, Det ville da være det nemmeste i verden, selvom jeg syntes at det er kørt lidt ind på et sidespor,, Okay,
Hvis Fax\'en bliver sendt til udlandet vil den højt sandsyligt på et tidspunkt gå igennem en sattelit, den er nem nok. Det er lidt besværgligere med kobber. Har du aldrig set en film hvor de aflytter en telefon??, da de fleste fax\'er er analoge, kan du da bare optage signalet gennem en ombygget telefon på en ganske almindelig kasetteoptager. Det er jo bare lyd!
Det kræver bare at du er et eller andet sted imellem de 2 fax\'er.
Jeg kunne ikke forstille mig at Forsvarsministeriet ville sende tophemmelige dokumenter på en Fax. Og fax er da et gammelt system og jo længere tid et system eksisterer jo længere tid er der til at finde på noget nyt at hacke det med!!
Avatar billede skwat Praktikant
17. juli 2001 - 17:18 #20
EN film HAHAHAHA
Og JO at faxe er det eneste der i forsvaret at klasificeret til at sende yderst hemmelige dokumenter.
Desuden syntes jeg du skal tage et leksikon og slå ordet frekvens op.
Avatar billede skwat Praktikant
17. juli 2001 - 17:18 #21
Desuden svarede du mig ikke på mit spm.
Avatar billede wikings Nybegynder
17. juli 2001 - 17:33 #22
Hvis du mener det med kl. 12.... Enaftalt tid er nemmere end ingen, nu nævner du forsvaret og frekvens, hvis du dermed mener at du ved noget inden for det, så kan jeg betro dig at du ikke ved nok!!! Nu snakker du om frekvens, er det ikke en almindelig fax vi snakkede om.
Dette er inde på et sidespor, og har intet med spørsmålet at gøre. I dag er det da nemmere for en IT virksomhed at modtage en mail frem for en fax. Han skal jo alligevel først skrive det på computeren, og da de har email adr. kan jeg slet ikke se problemet!!! ;o), Fax er gammelt men jeg bruger ikke ordet skrammel!
End of story.
Avatar billede wikings Nybegynder
19. juli 2001 - 17:54 #23
Jeg ved det,, jeg kan ikke lade være,,>skwat, ang. bemærkning om frekvens, måske skulle du slå ordet KLASSIFICERET op i en ordbog,, ja ja, den var lav,, men hva\' pokker. ;o)