Avatar billede ra__mus Nybegynder
09. december 2009 - 15:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ipod hvordan og hvilken

Hej

vil måske købe en ipod til min søn
Den skal spille musik og radio, hvilken skal jeg vælge ?

Hvilke muligheder er der for at overføre musik til den, altså hvor henter man musikken, og er det via et medfølgende kabel ?

Vil måske have en doc med så den kan spille igennem højttaler, nogle gode forslag til en sådan en i prisklassen ca. 200-600 kr ?
Avatar billede swiatecki Novice
09. december 2009 - 15:52 #1
Den eneste ipod du kan få i den prisklasse er en ipod Shuffle, som er uden display (og svjh. ikke har radio - det tror jeg ikke nogen af ipods'ne har)

Men du kan jo kigge her
http://store.apple.com/dk

En iPod nano er ganske udemærket til musik, men jeg må indrømme en iPod Touch er virkelig fed, da man kan hente alle mulige programmer til den.

Ang. musik overførsel, så kobler man iPod'en til sin PC med et medfølgende kabel og så bruges porgrammet iTunes til at ligge mp3(eller lign.) filer over på enheden. Det er ligeledes mulig at købe musik i iTunes(8 dkk pr. sang) som så overføres.
Avatar billede ladyhawke Novice
09. december 2009 - 16:18 #2
Bemærk at du sagtens kan importere dine egne cd'er og få dem over på iPod'en. Har selv en iPod Video 5. generation, som efterhånden har nogle år på bagen, men den kører super fint og det er en dejlig afspiller. Vil dog også anbefale at du vælger en model med display.
Avatar billede Glykon360 Nybegynder
09. december 2009 - 16:23 #3
Heysa

Jeg syntes personligt Ipod er en modedille og ikk mere end det.

Jeg har selv fravalgt Apple fordi der findes så mange andre vildt gode MP3/MP4 afspillere til billigere penge der kan mere for eksempel Creative Zen fra Creative.

Her er der et link til kelkoo hvor der er en Creative Zen MX 8GB der har funktionerne: kalender, filmaspiller, radio, MP3/MP4-aspiller.
http://shopping.kelkoo.dk/ss-creative-zen.html

Min point er at her får du så meget mere sjov for pengene i forhold til modeemblemet Ipod.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
09. december 2009 - 22:22 #4
swiatecki

de 200-600 kr var for en docking station med højttalere, nogen der kender en god docking station i den prisklasse ?)

tror jeg vælger en ipod nano, da min søn ikke har brug for alt det der er i ipod touch feks.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. december 2009 - 15:54 #5
ingen der kender en god docking station til ipod nano ?