Avatar billede mantichora Nybegynder
09. december 2009 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan Google kun finde 3 backlinks?

Kort sagt:
Google Webmaster Tools kan kun finde 3 sider der linker til min side, selvom tilsvarende værktøjer fra Bing og Yahoo kan finde mange hundrede. Hvorfor det?

Jeg er ikke banned fra Google, og har ikke forsøgt nogle snydetricks eller den stil. Jeg er nogenlunde vidende om SEO (dvs. jeg holder mig opdateret, men er ikke professionel), men kan simpelthen ikke se nogen grund til det.

Jeg ligger dog nogenlunde hvor jeg forventer at gøre det i SERPs, så det er kun en undren.
Avatar billede bmpi Nybegynder
09. december 2009 - 15:33 #1
Google sorterer helt bevidst i visningen af backlinks. Hvis du vil have det fulde usorterede billede af dine backlinks, så tag og brug Yahoos Site Explorer:

http://siteexplorer.search.yahoo.com

Den primære grund til Googles frasortering af backlinks, er kvaliteten og/eller relevansen af dine backlinks. Vurderes de ikke gode nok, medtages de ikke i Googles main index.

Yahoo derimod er fuldstændig ligeglad, og medtager selv links med nofollow tag koblet på.

Så afhængig af hvad du leder efter, når du kigger på dine backlinks, kan du bruge forskellige værktøjer til forskellige formål ;-)
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
09. december 2009 - 16:07 #2
Bimpis svar, virker.
Avatar billede mantichora Nybegynder
09. december 2009 - 21:40 #3
Bmpi: Tænkte nok det var noget i den stil.
Det undrer mig bare, fordi en af de sider jeg ved linker til mig, er en temmelig respektabel side med en PageRank på 5, som henviser til mange af mine artikler i en relevant sammenhæng og citerer lidt fra dem. Hvis det ikke er værdigt til at komme med i Googles backlinks, hvad i alverden er så?

Jeg kan stadig ikke forstå Googles måde at sortere på.
Avatar billede bmpi Nybegynder
09. december 2009 - 22:23 #4
Det er muligt, at Google ikke har "set" linket endnu. Eller at det er et nofollow link. Der kan være mange årsager til, at det ikke ses i Webmaster Tools - også årsager som vi ikke kender..

Der er en grund til, at søgemaskineoptimering er blevet til en hel videnskab i sig selv i forsøget på at gætte hvorfor søgemaskinerne gør, som de gør ;-)

Men hvis du smider et par eksempler på det, så er det muligt at vi kan se hvorfor.
Avatar billede mantichora Nybegynder
23. december 2009 - 22:00 #5
Hvor dumt af mig.

Jeg har først lige nu opdaget, at jeg hver gang er gået ind på (domæne).dk på Google Webmaster Tools, mens hvis jeg går ind på www.(domæne).dk er der pludselig 84 backlinks.

Jeg havde ikke tænkt over, at den gjorde forskel på www og ikke-www.