Avatar billede guski Nybegynder
09. december 2009 - 13:37 Der er 5 kommentarer

Kan ikke slette printere på terminal

Hejsa,

Nu har jeg næsten givet op. Jeg har en domain controller/terminalserver og en printserver. Lad os kalde dem DC01 og PRINT01. Køre begge Win 2008 srv.

Jeg har slettet nogle gamle printere på PRINT01 og fjernet dem i GPO'en som tilføjer dem til brugerne.

Nu ligger de så stadig på alle brugere. Jeg har ikke mulighed for at slette dem (jeg er administrator).
"Printer connection cannot be removed. Access is denied"

Har forsøgt at oprette printeren igen på PRINT01 og kan stadig ikke på DC01.

Hvad gør man?
Avatar billede kjden Nybegynder
09. december 2009 - 14:38 #1
Du kan eventuelt bare slette bruger profilerne på terminalserveren. Ellers ligger problemet vel fortsat ved at de distribueres gennem gpo.
Avatar billede guski Nybegynder
09. december 2009 - 15:19 #2
Jeg er ikke meget for at slette brugerprofilerne. Der ligger en del indstillinger (diverse programmer) og filer.

Er det en bestemt fil man skal slette for at smide printer forbindelserne?
Avatar billede guski Nybegynder
09. december 2009 - 16:03 #3
Nu har jeg prøvet med min egen "domain user". slettet hele folderen.. Printerne er der stadig.

Tror mere det ligger i registreringsdatabasen. Den har jeg bare været igennem og slette alt hvad jeg kunne finde med \\server\printer
Avatar billede kjden Nybegynder
09. december 2009 - 16:12 #4
Du har ikke en politik der distribuerer printeren?
Avatar billede guski Nybegynder
09. december 2009 - 16:26 #5
Nej, har været alle policies igennem..

Jeg tildeler printere på brugere via pushprinterconnections.exe hvis det skulle have noget at sige?

Lokalt bliver de tildelt på samme GPO. Der har det ikke været noget problem at slette dem efter de er fjernet i GPO'en og print management. Det er kun på terminalserveren det er et problem.