Avatar billede piopakk Nybegynder
09. december 2009 - 10:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor fremtidssikret er socket 1156

Hejsa,

Jeg skal have opgraderet min pc og overvejer kraftigt at købe et 1156 setup (core i5, 4gb ram, p55 bundkort).

Men det ville være godt at vide om Intel fremover vil supportere socket 1156, med nye cpu'er, så ikke man skal investere i ny socket. Tænker på support de næste 2-3 år.

Sidder pt. med socket 775 setup med core 2 duo, som jeg har kørt med i over 3 år nu. Og som intel stadig supporter i dag. Ville være rart hvis intel gjorde det samme med socket 1156.

Synes nemlig ikke Intel fortæller så meget om der fremtidige sockets og cpu understøttelse.

Nogen der ved noget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2009 - 11:34 #1
det ville være godt at vide om Intel fremover vil supportere socket 1156, med nye cpu'er, så ikke man skal investere i ny socket. Tænker på support de næste 2-3 år.

100% umuligt at svare på!!!
Avatar billede piopakk Nybegynder
26. december 2009 - 18:38 #2
ok
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2009 - 18:43 #3
Øhh... Husk lige at bede om svar næste gang, ikk?

Man tager ikke bare point selv uden videre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2009 - 18:46 #4
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/voodooman

Kig lige på ALLE de andre spørgsmål du har oprettet.
1630 point er en del point at have ude at flyve.

Husk når du lukker at skrive hvad løsningen var.
Kan du ikke huske denne, så beder du folk der har deltaget i dit spørgsmål om at svare, hvis du ingen svar har fået. Er der ingen der deltager lukker du det bare.
Avatar billede piopakk Nybegynder
26. december 2009 - 18:56 #5
Hej John,

Beklager mange gange, men forstår ikke helt konceptet på eksperten med point, er jeg bange for. Oprettede for kort tid siden nyt spørgsmål, hvor jeg fik at vide jeg måtte lukke gamle spørgsmål med point, for at få svar. Så nu backtracker jeg alle mine tidligere spørgsmål, der går meget langt tilbage.

Men forstår ikke hvorfor man ikke bare skriver som svar med det samme. Hvad er det for noget fis med kommentar. Oplys mig venligst lige. Der må være noget jeg ikke fanger..

Hvordan får jeg folk der har skrevet kommentar til at skrive et svar, som jeg kan acceptere?

Kan se jeg har point ude helt tilbage til år 2002. Må indrømme jeg ikke gider sidde og bede folk om at give et 'svar' bare så jeg kan acceptere. Det vil da tage en krig. Derfor jeg lidt hastigt bare accepterer selv.

Men lige det her spørgsmål med socket 1156, da gav du altså ikke noget brugbart svar, end ikke nogen tendenser eller lign.
Avatar billede piopakk Nybegynder
26. december 2009 - 18:57 #6
Er der ikke en nem og hurtig måde at give folk point i alle tidligere spørgsmål?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2009 - 19:20 #7
Det er dog den mest uforskammede reaktion jeg endnu har set!
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2009 - 19:44 #8
#7 var møntet på...?

voodooman - kig http://www.eksperten.dk/faq

Der ER ikke noget svar på dit spørgsmål.
Socket 1156 lever ikke uendeligt, men Intel er gode til at holde på hemmeligheder så at spå om fremtiden er umulig.
Avatar billede piopakk Nybegynder
26. december 2009 - 20:10 #9
John: Tak for svar. Er enig i at Intel holder lunt på deres hemmeligheder og derfor svært at sige noget om fremtiden. Men havde håbet på at en eller anden kunne give en indikation om at socket 1156 ville holde de næste 2 år f.eks. igennem info fra andre forums og intels roadmaps etc.

#7 er nok til mig.
Men jeg kan ikke se det uforskammede i det. Er dog lidt chokeret over at have fået sådan et svar. Vi taler om års gamle spørgsmål. Og mange. Hvoraf jeg har points ude.

Kan sagtens se et problem i at jeg ikke har givet points til folk  for deres svar. Men jeg gider altså ikke bede folk om at sende mig et 'svar' på spørgsmål der nu er helt tilbage fra 2002.

Jeg vil mere end gerne give mine udestående points væk. Smider gerne 10.000 points ekstra. Men jeg gør det altså ikke på den her langtrukne måde. Der må I have mig undskyldt. Det må I da give mig? Jeg er altså ikke nogen dum person der hustler svar uden at give point. Har ærlig talt bare aldrig forstået at jeg selvstændigt skal opkræve 'svar'.

Fremover skal jeg nok gøre mig umage med at opkræve et 'svar', så jeg kan give points. Men nu gider jeg ikke gøre det bagudrettet. Det tager simpelthen for lang tid.

Er det virkelig uforskammet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2009 - 22:08 #10
Desværre er der intet der hedder at du ikke gider.
Specielt ikke hvis du vil gøre dig forhåbninger om at få hjælp i fremtiden. Kig f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/896390