Avatar billede hagi Nybegynder
16. juli 2001 - 11:07 Der er 6 kommentarer

Classpath i win2000

c:\\jdk1.3\\bin har jeg lagt ind in path.
jeg kan ikke compilere udfra
c:\\java\\kursus\\javac Myappl.java
men jeg kan køre udfra samme sti efter jeg har kompliert med den lange vej
c:\\jdk1.3\\bin\\javac c:\\java\\kursus\\Myappl

Er der nogen der kan hjælpe, jeg bruger win 2000 professional.
tak på forhånd
Avatar billede hagi Nybegynder
16. juli 2001 - 11:15 #1
Tak alle sammen det har jeg fandt ud af
Avatar billede lbhansen Nybegynder
16. juli 2001 - 11:16 #2
hvis du godt kan skrive javac, og den finder kommandoen, så er din path rigtig, og at din Myappl har pakken java.kurus.Myappl
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. juli 2001 - 15:56 #3
Så vidt jeg husker (sidder på arbejde med skod win98) så skal du ind i egenskaber for denne computer og finde punktet \"miljøvariabler\" (eller på engelsk: Environment Variables) og der kan du definere din Classpath variabel uden problemer.

Det virker fint, og jeg koder selv java fra Win2k uden nogen problemer
Avatar billede lbhansen Nybegynder
16. juli 2001 - 19:21 #4
det kan også nogen gange hjælpe at tilføje ./ til din classpath
Avatar billede ulrikp Nybegynder
19. juli 2001 - 13:52 #5
Har du prøvet med \"set classpath=c:\\java\\kursus\" i en DOS-prompt?
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. maj 2003 - 16:16 #6
Lukketid?