Avatar billede brita Nybegynder
08. december 2009 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny pc vil ikke på sikret trådløst netværk

Har netop fået ny bærbar med Windows 7 og bøvler med at få den til at acceptere mit trådløse netværk.

Så længe jeg ikke sætter password på routeren, kan den nye bærbare godt gå på det trådløse netværk, men ligeså snart jeg opretter et password, stejler den og cutter forbindelsen. Min gamle bærbar,e der kører XP accepterer alle nye passwords uden problemer.

Min router er en D-link DI-524.

Jeg har kørt fejlfinding uden succes og supporten hos Dell vil ikke hjælpe, da de siger det er et softwareproblem med routeren. :(

Min egen fornemmelse er, at routeren måske skal installeres på den ny pc (hvordan?), eller at routeren ikke fungerer med Windows 7.
Avatar billede Ewade Nybegynder
08. december 2009 - 12:58 #1
Hvilken kryptering bruger du på routeren.?
Hvis du ikke bruger WEP, så prøv at sætte den til web.

Virker dette ikke.

Så hvis du bruger windows programmet til at forbinde til det trådløse så skift over til det som følger med Dell bærbaren.
Avatar billede brita Nybegynder
08. december 2009 - 13:35 #2
Jeg bruger WPA-PSK, men vil forsøge at skifte over. Har desværre ikke tid lige nu, men vender tilbage senere. Er det ikke noget med at WEP ikke er så sikkert som WPA?

Jeg bruger Windows på den nye PC med kabel, for at kommunikere med routeren, men for at komme på det trådløse net bruger jeg Dells løsning. (Kender ikke andre måder)
Men måske forstår jeg ikke helt, hvad du mener..
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
08. december 2009 - 16:59 #3
du skal bruge wpa-psk, det skal både din XP og Windows 7 kunne håndtere - og det er ganske rigtigt mere sikkert.

Windows har indbygget et program til håndtering af trådløse forbindelser, men desværre insisterer langt de fleste producenter på at medlevere et program til at klare den opgave. Det er noget rod, for det er bestemt ikke dem alle, der gør opgaven bedre end windows' eget!

Et bud på fejlen: Du har haft det trådløse net til at køre uden sikkerhed. Med det som udgangspunkt har programmet oprettet en profil ud fra netværksnavnet. Det virker fint, sålænge der ikke er nogen kryptering på.
I det øjeblik du ændre i indstillingerne er din profil ikke lænbgere korrekt. Den forøsger at forbindelse uden kryptering og det holder jo ikke længere.

Bedste løsning vil være at slette de eventuelle profiler, der er oprettet. Lad derefter programmet finde netværket påny, så kan det i langt de fleste tilfælde godt finde ud at sætte den korrekte kryptering.
Avatar billede brita Nybegynder
15. december 2009 - 16:33 #4
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg sletter profilerne uden at gøre noget forkert.
Jeg har prøvet at slette nogle forskellige ting, men ved ikke, om det rent faktisk er profilerne, jeg har slettet!
Og skal jeg gøre det på alle tilsluttede computere samtidigt?

Hvilken computer skal jeg oprette det nye netværk fra? Og skal den computer være forbundet med et netkabel imens?

Jeg har i øvrigt glemt at skrive, at jeg foruden min trådløse router også har en router fra min netværksudbyder som er forbundet til telefonstikket.

Hvis jeg opretter sikkerhedskode gennem Windows, fungerer det indtil videre slet ikke. Gør absolut ingen forskel og netværket bliver stadig kaldt ikke sikret.
Men det kan så være, fordi jeg ikke har slettet profilerne rigtigt...