Avatar billede glenn007 Nybegynder
08. december 2009 - 07:01 Der er 4 kommentarer

gemme skærmbillede direkte fra grafikkort ?

hejsa,

tænkte at siden RAM på et grafik kort er en del hurtigere, om det var muligt at tilgå grafik kortets ram og hente billed data ned i bitmap når det er meget skærm data man ønsker gemt.

Nogle der forslag om hvorvidt det er muligt. eller bare noget god info.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
08. december 2009 - 08:25 #1
Hvis du skal gemme grafik på disk tror jeg at hastigheden på din disk er så meget langsommere end hastigheden af din RAM, at det slet ikke kan betale sig, at begynde at optimere på det.
Avatar billede glenn007 Nybegynder
08. december 2009 - 17:02 #2
ok, men søger bare en hurtigere metode en set pixel / get pixel.

og der må det næsten være det optimale at tilgå grafik kortet direkte på pixel adresserne.

kender du noget til det.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
08. december 2009 - 18:28 #3
SetPixel/GetPixel er også kendt for at være extremt langsomme.

Heldigvis er der en løsning. Desværre kræver det at du laver noget unsafe kode. Du kan få pointer-adgang til dine pixels i stedet for at gå igennem GetPixel/SetPixel.

Kig på funktionen LockBits. Tror det er det du kigger efter.
Avatar billede glenn007 Nybegynder
10. december 2009 - 14:16 #4
ok kigger på lock bit. smider du et svar så der point