Avatar billede humlebi Nybegynder
07. december 2009 - 14:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til arbejdsbrug - Sony, Lenovo, Asus eller?

Kære alle
Jeg skal have en ny bærbar til arbejdsbrug. Foruden almindeligt kontorarbejde/internet, skal den kunne køre Adobes Design premium CS3. Og så skal den kunne tåle at køre 10-12 timer om dagen og blive fragtet rundt :-)

Jeg har egentlig tænkt på en Asus - specielt efter at have læst denne test:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf

Men, men: Min forhandler påstår, det kun er ved privatbrug at Asus klarer sig så godt. At når man kigger på erhvervsmaskiner, er Lenovo stadig de mest holdbare. Faktisk har jeg en Lenovo nu - en 3000 N200 - og den er allerede i stykker for 3. gang, så jeg er ret skeptisk. Men får at vide, at Thinkpad maskinerne er af en helt anden kvalitet. Hvad siger I? Har han ret?

Jeg har så også kigget på en Sony. De er noget dyrere - men er kvaliteten også bedre?

Jeg tager gerne mod alle råd. Budgettet er på ca. 8.000 - men kan gå op til 10.000.

Hilsen Susanne
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. december 2009 - 14:37 #1
Der er forskel på lenovo og lenovo ;o) Skal man have kvalitet, skal man købe de "gamle" ibm maskiner. F ex t og x modellerne.
Avatar billede haverslev Novice
07. december 2009 - 14:37 #2
Sony kender jeg ikke som arbejds pc.

En bærebar til arbejdsbrug ER og bliver en IBM / Lenovo Thinkpad model.
Men det skal enten være en T eller W model.
Jeg har f.eks selv Thinkpad til arbejds pc og og har brugt IBM i flere år.
Pt har jeg en T60 og den kan ikke fåes mere, ej heller T61.
De er blevet afløst af Lenovo Thinkpad T400/T500, men alt efter isenkramet i dem, så render prisen desværre i vejret.
Men en T500 som kan klare dine krav:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=681878
Avatar billede humlebi Nybegynder
18. juni 2010 - 10:39 #3
Undskyld - jeg fik aldrig meldt tilbage og givet point. Men jeg endte faktisk med at købe den, Haverslev anbefalede - så en stor, forsinket tak for hjælpen.