Avatar billede Danieldue Nybegynder
06. december 2009 - 15:02 Der er 4 kommentarer

Javascript! Hvilken bog vil du anbefale mig..

Hej

Jeg Har beskæftiget mig med web igennem hele mit liv. Så jeg leder ikke efter en absolut begynderbog!

Jeg skriver XHTML og CSS på fingerspidserne. Så har jeg arbejdet med Joomla i 2 år .

Jeg har gennemgået de første 20 kapitler på

http://www.w3schools.com/js/default.asp

Og det er nu jeg syns det begynder at blive svært, når jeg selv skal finde på hvad jeg kan bruge en if sætning til. Grunden til jeg vil lære javascript er primært for i sidste ende at få en bedre forståelse for mootools.

Så måske en bog med nogle større praktiske eksempler. Der forklare sammenhængen, endda måske på dansk? Jeg er ellers normalt god til engelsk, men jeg syns godt det kan blive svært læsning.
Avatar billede werd Nybegynder
06. december 2009 - 17:33 #1
JSP står for java server pages og har ingenting med javascript at gøre. Den rigtige kategori finder du i:

Programmering >> Script >> Javascript
Avatar billede Danieldue Nybegynder
07. december 2009 - 16:02 #2
takker, den er oprettet i den rigtige kategori nu!
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. december 2009 - 16:13 #3
Hej!

Først og fremmest er der JavaScript & AJAX (Peachpit Press)(ISBN:0-321-43032-8)
Rigtig god bog, meget stor, ligger godt i skødet, meget omfattende, har ikke læst det hele
endnu, men jeg bruger den af og til som opslagsværk. Bogen er på engelsk, og den forklarer
mange ting godt, fx Hvorfor dit og hvorfor dat. næsten 500 sider.

Så er der Sams Teach Yourself AJAX in 10 minutes(ISBN: 0-672-32969-2)
http://www.amazon.com/Sams-Teach-Yourself-AJAX-Minutes/dp/0672328682
Jeg kan ikke huske hvor meget JavaScript der er i den bog, men den dækker AJAX temmelig
godt. Jeg har lånt bogen ud for tiden, så kan ikke lige komme nærmere ind på den. Bortset
fra at titlen ikke betyder at det tager 10 min om at læse den, den hentyder til 10 min pr
kapittel. Men jeg mindes nu at jeg tog ca 15 min om det?

Til sidst af bøger kender jeg Javascript Bogen af Michael Moncur (libris)(ISBN:
87-7843-666-4)
En lille bog, den dækker ikke objekter så godt, men den er ellers fornuftig, dog
foretrækker jeg en bog der er lidt breddere så den kan ligge i skødet uden at klappe
sammen. Ca 250 sider. En bog vi brugte i skolen.

Som det sidste vil jeg også stærkt anbefale Tizag.com til JS og Ajax tutorials :)