Avatar billede jbenned Nybegynder
05. december 2009 - 22:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Har du et ledigt øjeblik til at besvare mit spørgeskema?

Hejsa,

Jeg er i gang med at undersøge bogvaner i forbindelse med mit 7. semesters projekt, og vil være meget taknemmelig, hvis du har tid og lyst til at hjælpe mig til at få indsamlet så mange svar som muligt. Det gør ikke noget, hvis du ikke læser særlig ofte, fordi jeg har brug for at få svar fra forskellige typer af læsere.

Allerførst vil jeg bede dig om at gå ind på Gallups hjemmeside, og finde ud af, hvilket segment, Gallup mener, du i grove træk tilhører. Det tager omtrent 10 min. at gennemføre spørgeskemaet, og svaret vil du skulle bruge i besvarelsen af mit spørgeskema.
Link til Gallups spørgeskema: http://online.tns-global.com/wix1/p450494070.aspx

Dernæst vil jeg bede dig om at besvare mit spørgeskema, som vil tage ca. 3 min. at udfylde.
Link til mit spørgeskema: http://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=42TMQ6229N1K

På forhånd et kæmpe tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 22:17 #1
Nix putte. Hvad har du gang i?
Avatar billede jbenned Nybegynder
05. december 2009 - 22:23 #2
Blot det samme som andre før mig har haft gang i formoder jeg:

http://www.eksperten.dk/spm/696606

http://www.eksperten.dk/spm/563921

Eksperten plejer da at være et hjælpsomt sted - også at dømme ud fra ovenstående tråde med samme ærinde.
Men hvis du ikke har lyst, så er det skam også helt fint ;)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 22:32 #3
Jo men en Gallup undersøgelse, som tjener penge? Jeg vil meget gerne udfylde din egen hjemmeside og har sikkert allerede gjort det. Men hvorfor kobler du de 2 sammen?
Avatar billede jbenned Nybegynder
05. december 2009 - 22:59 #4
Grunden til, at jeg kobler de to sammen er fordi Gallup mener, der er visse segmenter, der oftere læser bøger end andre.
Det er så meningen jeg vil undersøge, om der ligger nogle forskelle i, hvordan læsere får informationer om bogudgivelser, og hvilke parametre de finder vigtige alt efter hvilket segment de tilhører. Måske finder jeg ud af, at det ikke er segmenteringsbestemt, hvilke parametre læserne finder vigtigst, men noget helt andet. Det skal blive spændende at finde ud af det, men det kræver selvfølgelig nogle svar ;)

Gallup-undersøgelsen ligger frit tilgængelig på deres hjemmeside med det formål, at interesserede kan teste sig selv og se hvor de ligger i kompasset.
Jeg kan godt følge din bekymring, men hvis firmaer henvender sig til Gallup for at få lavet en undersøgelse, så laver de jo en ny med spørgsmål inden for et fokus, som firmaet ønsker og ikke oplysninger fra den, der ligger på siden. Der vil være alt for mange usikkerhedsfaktorer ved at bruge data fra en frit tilgængelig test, der i princippet fx kan være udfyldt flere gange af samme person.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 23:17 #5
Nu har jeg så udført din egen undersøgelse og den vil du lige sammenligne med Gallup´s ?

Ikke fordi jeg tror du er uærlig, men burde din egen undersøgelse ikke stå for sig selv?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 23:28 #6
Ok! kort og godt... Du ville tjene lidt håndøre på den Gallup?

Sig det bare ærligt, vi kan alle sammen "spytte" i bøssen.
Avatar billede jbenned Nybegynder
05. december 2009 - 23:32 #7
Det er ikke meningen jeg vil sammenligne min egen og Gallups undersøgelse. Jeg vil blot inddrage spørgsmålet om segmentering i mit spørgeskema. Men for at folk er i stand til at besvare det spørgsmål, så er de jo nødt til at vide, hvor de ligger i kompasset.

Jeg kan ikke helt følge, hvad du mener med, at min undersøgelse burde "stå for sig selv" og hvordan det hænger sammen med at være uærlig. Kan du evt. uddybe det?

Og tak for besvarelsen :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 23:40 #9
Avatar billede jbenned Nybegynder
05. december 2009 - 23:44 #10
Synes da jeg har gjort det ret tydeligt, hvad der er Gallups undersøgelse, og hvilken der er min - samt grunden til at Gallups skal udfyldes først.

Men hvorfor i himlens navn skulle Gallup dog betale mig for at linke til et spørgeskema, der ligger frit tilgængeligt på deres hjemmeside og dukker op som det første, hvis man søger på Gallupkompas?
Det ville da være den dårligste forretning i historien.

Tag bare sølvpapirshatten af - der er ingen skjulte dagsordener ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 01:24 #11
End til videre beholder jeg klaphatten på!

Husk at rydde op i dit spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2009 - 01:31 #12
Jeg har besvaret
Avatar billede mikaelch Novice
06. december 2009 - 17:46 #13
hermed besvaret lette og simple spørgsmål
Avatar billede jbenned Nybegynder
06. december 2009 - 17:51 #14
Tusind tak :)
Avatar billede jbenned Nybegynder
12. december 2009 - 10:36 #15
Takker for de i hvert fald to svar jeg fik - lukker spørgsmålet.