Avatar billede fifa Nybegynder
16. juli 2001 - 08:28 Der er 29 kommentarer

Password program

Jeg skal bruge et password program og ikke det i windows det skal være et program når windows starter op så skal man indtaste en kode og man skal ikke kunne annulere den.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
16. juli 2001 - 08:30 #1
Skal det starte FØR windows ?
Avatar billede fifa Nybegynder
16. juli 2001 - 08:32 #2
ja det skal
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
16. juli 2001 - 08:34 #3
Okay .. dem kender jeg ingen af... men hvad er der galt med Windows password stuff ?
Avatar billede fifa Nybegynder
16. juli 2001 - 08:35 #4
den kan du annulere og det skal man ikke kunne
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
16. juli 2001 - 08:39 #5
Så skal du bruge Windows 2000 istedet .. den kan ikke annulleres
Avatar billede hleth Nybegynder
16. juli 2001 - 08:43 #6
hvad med et bios password ? det kører før styresystemet starter
Avatar billede fifa Nybegynder
16. juli 2001 - 08:58 #7
hvordan gør jeg det
Avatar billede bobbedude Nybegynder
16. juli 2001 - 10:05 #8
http://www.linknavigator.de/index2.htm
Check lige det her link.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2001 - 11:53 #9
Du kan bruge et program - Access Denied - som kræver brugernavn og password under boot, altså før Win starter op. Virker til Win95/98. Se her
http://www.nt.unets.ru:8101/klient/john/screens.html
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2001 - 12:15 #10
For at undgå brug af ESC i Windows Logon kan du tilføje følgende i registreringsdatabasen under
HKEY_LOKAL_MACHINE\\Network\\Logon . Tilføj Ny nøgle MustBeValidated og giv den værdien 1 (een)
Luk reg.databsen og genstart.
Avatar billede Trez Seniormester
16. juli 2001 - 12:20 #11
fifa det lyder som om du skal bruge bios password som hleth forslog.

Det kan du sætte ind ved at trykke <del> eller what ever knap som den siger du skal trykke for at komme ind i setup når maskinen starter op, her skal du så hitte password delen, det er forskelligt hvordan det er sat op alt efter hvilken bios du har, men i denne del skal du sætte systempasswordet, dette skal så indtastes hver gang maskinen starter op.

Hvis det bare var det password som kommer frem når windows starter op kan det ikke betale sig, den eneste grund til det er der er for at maskinen kan genkende forskellige brugers indstillinger på samme maskine.

/Trez
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2001 - 12:21 #12
Endelig kan du bruge programmet Secure-It. Træk en genvejen til menuen Start, så programmet starter op med Windows. Så er din pc også password beskyttet.
Pilfingre kan dog slå start af Secure-It fra i f.els msconfig, så programmet ikke starter med Windows.
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2001 - 12:23 #13
trez, fifa m.fl -> Man skal altså ikke være særlig kyndig for under boot at gå i bios og slå bios password fra. Og hvad er det så værd?
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2001 - 12:27 #14
trez -> Jeg bruger Windows Family Logon og har oprettet flere brugere på min pc. - Hvis du indsætter det jeg før skrev i reg.databasen, kan du altså ikke omgå logon med ESC. Så jeg er ikke enig med dig.  :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. juli 2001 - 12:29 #15
halifax>> hvordan vil du gå ind i bios under boot>> den er jo også passwd. beskyttet når man har system pw. sat til ????
Avatar billede Trez Seniormester
16. juli 2001 - 12:29 #16
ja enhver kan gå ind i bios, men er system password sat skal det også indtastes før man kan komme ind i bios, og eneste måde at slette det på hvis man ikke kender det er ved at pille batteriet ud af bundkortet og så vente x antal timer for at være sikker, så er det slettet, ellers ikke.

Så brug det, det er det bedste.

/Trez
Avatar billede Trez Seniormester
16. juli 2001 - 12:30 #17
D\'OH jelzin101, lige mine ord *GGG*
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. juli 2001 - 12:36 #18
:)
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2001 - 12:44 #19
system pw - ok. Det er i nyere bios?? - På min lidt ældre pc er der \"kun\" eet bios ox.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
16. juli 2001 - 12:45 #20
\"kun eet bios password\"  :(
Avatar billede Trez Seniormester
16. juli 2001 - 12:48 #21
hvornår er din pc\'er fra???

Starten af 80\'erne????????

Lyder godt nok spøjst...

/Trez
Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. juli 2001 - 12:48 #22
brug : screenlock det starter i win før alt andet også i fejlsikret tilstand.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
16. juli 2001 - 12:49 #23
svar
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. juli 2001 - 12:49 #24
>> i min gamle 386 sætter man et user og et superviser >> derefter vælger man om der skal pw. på kun bios, ingenting, eller begge (startop + bios)

dette virkede på min 386, 486, 586(pentium), samt min nye athlon med soltek mobo
Avatar billede Trez Seniormester
16. juli 2001 - 12:53 #25
fatter heller ikke halifax\'s bios, den må være fra stenalderen, har sgu altid kunne sætte superviser/system pw. på de pc\'er jeg har rodet med, og det har jeg gjort de sidste 10 år.

/Trez
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. juli 2001 - 13:11 #26
hali>> hvad har du for en bios ??????
Avatar billede meistro Nybegynder
17. juli 2001 - 02:39 #27
Avatar billede Trez Seniormester
17. juli 2001 - 09:03 #28
hvorfor bruge alle de mange programmer når det hele bare kan sættes i biosen????

/Trez
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2001 - 01:12 #29
trez og jelzin101 - Min pc er nu hverken fra stenalderen eller først i 80\'erne, men fra 1997. Det er en IBM, sikkert med IBM\'s egen Bios. Det forklarer måske hvorfor den er anderledes.  :)
Tag alligevel et kik på Access Denied, som jeg foreslog.
Ellers vil jeg blot opfordre fifa til at lukke spørgsmålet nu.